eivindhg Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Etter to år med dette (unnskyld ordet) jævla dritt nettverket har jeg endelig tatt till vettet og spurt et sted der jeg håper noen har peiling på hva det er... Jeg bor i et hus med 4 pc'er som er kobla til ett trådløst nettverk. Nettverket heter Jensen 802.11b, og jeg har lastet ned og installert de nyeste driverne fra Jensen's hjemmeside. PROBLEMET: Når jeg er på internett eller spiller online stopper alt opp hvert 2-5 minutt i cirka 5 sekunder, dette går greit når jeg bare surfer, men er utrolig irriterende da jeg spiller CS etc!!! Blir drept hver gang jeg henger! Jeg aner ikke hva som skjer, men jeg mister ihvertfall "kontakten" med routeren på en eller annen måte, for ingen av de andre pc'ene har dette problemet... Har noen opplevd det samme eller kjenner noen som har opplevd det samme ? Trenger deres hjelp! HILSEN Fortvilet Gamer! Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Hvis du bruker WinXP, så kan du prøve å disable Zero Configuration Manager under Control Panel, Administrative Tools, Services. Du må da konfigurere nettverkskortet med programmet som leveres av produsenten. En annen ting som kan være aktuelt, er forstyrrelser fra andre trådløse nettverk, telefoner, videosendere osv., som opererer i 2,4 GHz-båndet. Hvis dette er tilfellet, så kan det hjelpe å skifte kanal som routeren opererer på. Sjekk også om dere har den siste firmwaren til routeren. Lenke til kommentar
eivindhg Skrevet 27. august 2004 Forfatter Del Skrevet 27. august 2004 som sagt så er det flere andre pc'er i huset som ikke har opplevd noe av dette, det er kun snakk om meg... Jeg tror faktisk ikke vi fikk med noe programm med nettverket, men det går vel an og konfigurere dette manuelt? Hvilken IP skal jeg bruke da? Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Det følger alltid med konfigurasjonsprogram for nettverkskortene. Ellers er det ikke mulig å konfigurere de på andre Windows-versjoner enn WinXP. Hvis du ikke finner CD'n, så forsøk leverandørens nettsider. Dette har ikke noe med IP-adressen å gjøre, men konfigurasjonen av nettverkskortet, og hvordan det overvåkes av Windows. Lenke til kommentar
Weezel Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Har forsåvidt samme problemet som deg, men har ikke giddet å gjøre noe med det, da jeg ikke spiller så mye - men du kan jo prøve å senke mtu'en og se om det hjelper - for problemet forekommer kun her når store pakker blir sendt, ikke på små pakker Lenke til kommentar
KennethJS Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Har forsåvidt samme problemet som deg, men har ikke giddet å gjøre noe med det, da jeg ikke spiller så mye - men du kan jo prøve å senke mtu'en og se om det hjelper - for problemet forekommer kun her når store pakker blir sendt, ikke på små pakker hva mener du med å senke mtu? Lenke til kommentar
Weezel Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 maximal transmission unit - vet om et par som har forbedret det litt ved å sette mtu til 1000+-, men det ble ikke helt borte, dog Lenke til kommentar
iscariot Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Avinstaller nettverkskortet ditt og legg inn Service Pack 2. Iscariot Lenke til kommentar
eivindhg Skrevet 30. august 2004 Forfatter Del Skrevet 30. august 2004 hvordan senker jeg mtu da ? er litt n00b skjønner du... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå