Moltrez Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Heisann. Jeg har en Epson Stylus CX3200. Jeg kjøpte blekk ifra inkClub for en liten stund siden. Ikke orginalt Epson blekk, men en som passet og var mye billigere. Siden jeg ikke skriver ut så mye, så går det en liten stund mellom vær gang jeg skriver ut noe. På Ink Level så har jeg godt over halvparten av blekket igjen, men når jeg skrev ut første gangen etter en liten stund, så ble det ganske dårlig. Rense Nozzle Head tenkte jeg gjorde susen. Og printe ut et ark med masse svart farge. Men neida, nå kommer det så vidt noe på papiret, visst jeg printer ut et helt A4 ark med bare svart. Noen som har noen ideer om hvordan jeg kan få fikset dette ? MVH Jan Erik Høvik Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 De fleste skrivere leveres med en rengjøringsfunksjon iform av et program. Har du prøvd dette? Hos meg måtte jeg kjøre rengjøring og kalibrering i dette programmet for at utskriften skulle bli skikkelig. Ellers mener jeg at hvis du skriver ut x antall ganger så vil det "komme seg". Men rengjørings-funksjonen i software skal være tilpasset blekkpatronen og fikse dette av seg selv. Sveinl. Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 27. august 2004 Forfatter Del Skrevet 27. august 2004 Har prøvd "Head Cleaning" uten noe hell. Noen flere tips ? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Samme skjedde hos meg. 2 farger forsvant totalt! Nytta ikke med "head leaning" eller hva det heter heller. Det jeg gjorde var å spraye en god del elektronikkrens på de putene innerst i printeren, og så kjøre en "head cleaning". Etterpå funka alle fargene så og si perfekt. Det lille som ikke funka kom seg etter å ha printa et vanlig bilde. Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 27. august 2004 Forfatter Del Skrevet 27. august 2004 Har ikke elektronikk rens her, har du noe annet forslag til hva jeg kan bruke ? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Isopropanol kanskje. Eller muligens ren sprit. Rent vann kan også kanskje funke, men det fordamper så sent. Tror man kan bruke det meste som løser opp stivnet/tørka blekk uten å legge igjen ekle rester. Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 28. august 2004 Forfatter Del Skrevet 28. august 2004 Nå har jeg prøvd og renske "den pinnen som går inn i blekket" og blekket. Jeg ser at det er blekk igjen, stakk en liten pinne inn og skjekket. Men fortsatt så får jeg ikke til og skrive ut med svart fargen :| Noen flere ideer ? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Problemet er nok dysene, ikke blekk-tilførselen. Prøvd med noe av det jeg nevnte tidligere? Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 29. august 2004 Forfatter Del Skrevet 29. august 2004 Mulig jeg misforstod hva du mente med putene. Jeg åpnet printeren, rensket det som går opp i blekk patronen med sprit. Det er visst en slange som går ifra sort-fargen og til en annen plass, så jeg prøvde og blåse i slangen. Slangen gikk under det som du kanskje mener er putene. Var nesten som at slangen gikk i en bane av noe slag. Over der slangen gikk var det "masse papir". For bilde, trykk her Der ser du slangen til venstre, som går under det hvite der. Er det dette du mente var putene ? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Helt i den ene enden av der vogna går fram og tilbake (som regel der vogna "parkerer") pleier det ofte å være noen puter eller lignende. Poenget mitt var bare at om man dynker disse og kjører en dyse-rens i windows så vil elektronikk-rensen/isopropanolen/etc. trekke opp i dysene og løse opp blekket. Om du kommer til kan du kanskje prøve å spraye rett opp under dysene. Lenke til kommentar
eivisa Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Hadde samme problem med uorginalt blekk kjøpt på inkclub!!!!!! Hadde epson stylus 740 ,så en epson stylus photo 890,de var umulig å fikse. Det var for dyrt. Kjøpte meg ny epson RX600 og bruker kun orginal blekk. Har ikke hatt noen problemer med den. Den er bare helt super på alle områder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå