Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med trådløs telefon og ADSL

Anbefalte innlegg

Heisan

Jeg har en venn av meg som driver å installerer ADSL. Alt ser ut til å virke greit, men ADSL virker ikke sålenge den trådløse telefonen er tilkoblet telefonnettet i huset. Hvis den trådløse telefonen er frakoblet virker internet, er den tilkoblet virker det ikke.

De andre stasjonære telefonene virker uavhengig av problemet.

Det er en normal router fra Telenor og den er ikke trådløs. Han har brult en "gjør det selv" pakke og det er satt opp en splittinmgsboks i første telefonkontakt inn i huset.

Noen tips om hva som kan være feil? Umiddelbart tenkte jeg kanskje det hadde noe med frekvensområdet på telefonen å gjøre, men ettersom routeren ikke er trådløs ser jeg ikke helt at det kunne stemme allikevel.

Vennlig hilsen

Goodspeed

Endret av GooDSpeeD
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Han har brult en "gjør det selv" pakke og det er satt opp en splittinmgsboks i første telefonkontakt inn i huset.

I første kontakt? Den skal inn _før_ første kontakt slik at ADSL-signalet går på egen kabel til modemet og helt utenom telefonnettet i huset.

Lenke til kommentar

Hoeres sikkert dumt ut, men du kan jo eventuelt feilsoke ved aa plassere den traadlose telefonen i en av de andre kontaktene hvor du vet at fast-telefonene virker. Hvis det viser seg at den traadlose telefonen funer i en av disse kontaktene saa er det mest sannsynligvis at splitteren er koblet paa feil plass (les over).

Hvis den traadlose telefonen fremdeles bryter av for Internett saa er det noe mellom selve telefonen og routeren (utenforbi mitt kunskapsomraade) :)

Si ifra paa forumet her om du har klart aa lose problemet, det kan virkelig vere med aa hjelpe andre folk seinere, med samme symtomer som deg.

Frankie

Singapore

*masse skivefeil*

Endret av frank_jarle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...