Gå til innhold

Hva er beste modchip til XBOX?

Gjest Slettet-10579

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og, som med alle andre ting, så er det delte meninger om alt, også om solder/solderless. Jeg må innrømme at jeg har lyst til å lodde minst mulig, men så har jeg lest på div. sites at "skikkelige chips loddes", og at solderless ikke er noe serlig. Er dette faktum, eller er det bare bull?

De nye loddefrie adapterne er faktisk vanvittig bra sammenlignet med de gamle.

Xecuter kom jo ut med en ganske fet en for en stund siden som man kan bruke på versjon 1.0-1.4.

xapter.gif

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579

Ok, da har jeg ihvertfall for oppklart endel ting.

Men et spm. til. Kan hvilket som helst dashboard, f. Evolution, installeres på en Xenium ICE, eller har jeg fullstendig misforstått her nå?

Dersom jeg chipper om med en Xenium ICE, og installerer Media Center, er det noe mer jeg bør/"må" ha?

/grønn mode off ;)

God damn it, alt var så mye enklere med C64 og TurboTape *smile*

Endret av Slettet-10579
Lenke til kommentar

Modchip på xboxen er helt ubrukelig, du trenger bare å få den modifisert. Det er minimalt med lodding (ingen ledninger eller anna duppedingser)

Det eneste modchipen er, er jo en bios som man setter over den orginale. Så hvorfor ikke bare overskrive den orginale da?

Det er garantert det smarteste, du får en boks som alle andres, men som har loddinger som kan gjerne dette av uten at det har noe å si.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579
Modchip på xboxen er helt ubrukelig, du trenger bare å få den modifisert. Det er minimalt med lodding (ingen ledninger eller anna duppedingser)

Det eneste modchipen er, er jo en bios som man setter over den orginale. Så hvorfor ikke bare overskrive den orginale da?

Det er garantert det smarteste, du får en boks som alle andres, men som har loddinger som kan gjerne dette av uten at det har noe å si.

Jaha? Etter hva jeg har forstått på folk her på forumet er det kun mulig med versjon 1.0 eller 1.1? Har du evt. en link til noen guider for hvordan man gjør dette?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579
Ettersom jeg forstod er man nødt til å lodde litt på 1.6 uansett hvis man skal bruke den. Rett meg om jeg tar fei. :-)

Jeg har lest igjennom det meste om den chippen, inkl. den originale monteringsanvisningen, og på v.1.6 slipper du ikke unna litt lodding.

Venter på chippen selv, var i byen idag og kjøpte ny spiss til loddebolten *vente*

Lenke til kommentar

Serpensis: Det stemmer ikke at det er bare for 1.0 og 1.1. Det fungerer på alle versjon fra 1.0 til 1.5 men den nye 1.6 versjonen har ikke noe TSOP så der har det blitt satt en stopper for det :thumbdown:

Du finner all info som trengs på http://forums.xbox-scene.com

Alternativet på 1.6 boxer å bruke en exploit for deretter å legge inn evox over dashbordet, det funker fin fint :) Hvem trenger å spille av brente plater anyway ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579

Ok, litt kjedelig at jeg har en v.1.6 da, men jeg får klare meg med en SmartXX v.2 loddet fast.

Vurderte å kjøpe en Xbox til, for å legge inn linux, og bruke den som server, men det blir værre dersom det også er v.1.6 :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...