Gjest Slettet-10579 Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Har nettopp kjøpt med en splitter ny XBOX, og skal modde den, men har ikke bestemt meg for hvilken chip. Jeg har tittet litt på XBOX Smart XX V2.0 og på XBOX Xenium ICE. Hva er regnet for å være den beste? (ingen war plz.) Personlige erfaringer med andre chips mottas med takk Lenke til kommentar
Magus Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Mine personlige erfaringer med Xenium har vært meget bra hittil. Har ikke hatt noen problemer siden jeg fikk installert den ordentlig. Du trenger ingen ekstra eksterne knapper og sånt for å skru av og på mod-chipen o.l., alt er styrt av software (Xenium OS). Det er lett å bytte harddisk, flashe inn BIOS'er, kjøre FTP etc. På en annen side har jo SmartXX nesten akkurat de samme mulighetene, så du bør nok heller se på prisen og om det er noen steder i nærheten som selger chipen. Jeg kjøpte min Xenium fra Divineo UK. Det tok en stund før den kom, men den var i det minste i god behold. Lenke til kommentar
langmann Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Hvis du er tålmodig og venter litt, kommer xecuter 3 om ikke så altfor lenge (2-3 uker?). Den blir nok det råeste som er å få tak i. Lenke til kommentar
JoaJoa Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 (endret) Mine personlige erfaringer med Xenium har vært meget bra hittil. Har ikke hatt noen problemer siden jeg fikk installert den ordentlig. Du trenger ingen ekstra eksterne knapper og sånt for å skru av og på mod-chipen o.l., alt er styrt av software (Xenium OS). Det er lett å bytte harddisk, flashe inn BIOS'er, kjøre FTP etc. På en annen side har jo SmartXX nesten akkurat de samme mulighetene, så du bør nok heller se på prisen og om det er noen steder i nærheten som selger chipen. Jeg kjøpte min Xenium fra Divineo UK. Det tok en stund før den kom, men den var i det minste i god behold. "nesten de samme mulighetene" Smartxx'n har flere muligheter enn xenium, ikke noe xenium kan som ikke smartxx ikke kan, men motsatt så er det en del Som sagt, har du tid å vente på xecuter 3, så vent på den. Endret 30. august 2004 av JoaJoa Lenke til kommentar
langmann Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Smartxx har ikke støtte for samba deling (Nettverksdeling gjennom windows). Det er vel egentlig det eneste jeg savner med chipen. Mer om forskjeller kan du lese her Lenke til kommentar
Magus Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Mine personlige erfaringer med Xenium har vært meget bra hittil. Har ikke hatt noen problemer siden jeg fikk installert den ordentlig. Du trenger ingen ekstra eksterne knapper og sånt for å skru av og på mod-chipen o.l., alt er styrt av software (Xenium OS). Det er lett å bytte harddisk, flashe inn BIOS'er, kjøre FTP etc. På en annen side har jo SmartXX nesten akkurat de samme mulighetene, så du bør nok heller se på prisen og om det er noen steder i nærheten som selger chipen. Jeg kjøpte min Xenium fra Divineo UK. Det tok en stund før den kom, men den var i det minste i god behold. "nesten de samme mulighetene" Smartxx'n har flere muligheter enn xenium, ikke noe xenium kan som ikke smartxx ikke kan, men motsatt så er det en del Som sagt, har du tid å vente på xecuter 3, så vent på den. Hva er det SmartXX kan som Xenium ikke kan, egentlig? Trodde de var ganske like. SmartXX har 4 mb plass til BIOS'er sammenlignet med Xeniums 1 mb, men det er ingen som bruker 4 mb til BIOS'er uansett. Så hva annet er det? Lenke til kommentar
langmann Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Trykk på linken min i forrige post. Lenke til kommentar
langmann Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Når jeg tenker etter tror jeg faktisk stefan sitter i fengsel nå, så jeg lurer på om det ikke er en kompis av han som driver domenet eller no. Lenke til kommentar
Magus Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Trykk på linken min i forrige post. Ah sorry, overså visst den... men den bekrefter jo at det nesten ikke er noen forskjell på Xenium og SmartXX. I features-seksjonen har de faktisk akkurat det samme hele veien, utenom SmartXX's 4 mb BIOS-plass. På software ligger SmartXX litt foran på et par ting, men de tingene SmartXX har her som Xenium ikke har og omvendt kan legges til i senere versjoner av Xenium OS og SmartXX-OS. Det er altså minimale forskjeller mellom chipene, og altså ingen grunn til å påstå at SmartXX har "en del" flere muligheter enn Xenium. Lenke til kommentar
JoaJoa Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Smartxx har ikke støtte for samba deling (Nettverksdeling gjennom windows).Det er vel egentlig det eneste jeg savner med chipen. Mer om forskjeller kan du lese her fungerer som bare fa*n her tror nok du bør oppgradere litt her og der. Magus: "Det er altså minimale forskjeller mellom chipene, og altså ingen grunn til å påstå at SmartXX har "en del" flere muligheter enn Xenium" Visst er det det. Jeg lever i nåtiden, og ikke i framtiden. xenium kommer mest sannsynlig ikke til å fikse det somware problemene, før de kommer med ny chip som skal måle seg med executer 3, og ikke MINST smartxx så smartxx har et haaaaaav med flere muligheter :!: Lenke til kommentar
Magus Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Smartxx har ikke støtte for samba deling (Nettverksdeling gjennom windows).Det er vel egentlig det eneste jeg savner med chipen. Mer om forskjeller kan du lese her fungerer som bare fa*n her tror nok du bør oppgradere litt her og der. Magus: "Det er altså minimale forskjeller mellom chipene, og altså ingen grunn til å påstå at SmartXX har "en del" flere muligheter enn Xenium" Visst er det det. Jeg lever i nåtiden, og ikke i framtiden. xenium kommer mest sannsynlig ikke til å fikse det somware problemene, før de kommer med ny chip som skal måle seg med executer 3, og ikke MINST smartxx så smartxx har et haaaaaav med flere muligheter :!: For det første skjønner jeg ikke hvilke "problemer" du snakker om, og for det andre så har SmartXX langt ifra "et hav" med flere muligheter. Det er klart at diagrammet viser at Xenium mangler et par ting (de fleste ting ingen vil savne, og som uansett kan gjøres gjennom dashboardet eller andre programmer), men som jeg sa i sted kommer disse til å bli lagt til i senere versjoner av Xenium OS. Hvorfor påstår du at det sannsynligvis ikke kommer til å skje? Lenke til kommentar
b_cybe Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Personlig ville jeg holdt meg langt unna smartxxx ettersom det jeg har sett fra det teamet hittil har vært mildt sagt sjokkerende. Sist gang jeg hørte noe srlig fra dem virket de som et veldig useriøst team. Sier ikke at chippen nødvendigvis er dårlig men... Lenke til kommentar
vizit Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 jeg bruker aladdin modchip som jeg er ganske fornøyd med! du trenger bare å presse på/av knappen i noen sec så kommer du til dashbordet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Ok, jeg tror faktisk jeg havner på en Xenium, da jeg liker Samba Og, som med alle andre ting, så er det delte meninger om alt, også om solder/solderless. Jeg må innrømme at jeg har lyst til å lodde minst mulig, men så har jeg lest på div. sites at "skikkelige chips loddes", og at solderless ikke er noe serlig. Er dette faktum, eller er det bare bull? Noen synspunkter? Lenke til kommentar
b_cybe Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Jeg vil si det bare er tull... nå må det tas forbehold om at jeg ikke kjenner ordentlig til xenium chippen men jeg innstalert miun x-bit på den loddefri metoden og den sitter som støpt! Når det er sagt kan det selvfølgelig tenkes at chippen spretter av slik at du må åpne xbox-en og jsuetere den igjen men det har aldri jeg opplevd (tror du egentlig ikke kommer til å skje så lenge du ikke tar med xbox-en i en derg og dalbane eller noe...). Fordelen med å lodde (hvis man kan lodde selv) er at det ofte kan blir billigere... du kan f.eks. heller kjøpe billigere chipper eller å la være å kjøpe den loddefri adapteren. men hvis man da ikke er sikker på loddingen ender man seff raskt opp med ødelagt xbox (et xbox hovedkort er inget sted å lære seg å lodde på, selv om det er mulig at du får det til...). Lenke til kommentar
JoaJoa Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 (endret) Personlig ville jeg holdt meg langt unna smartxxx ettersom det jeg har sett fra det teamet hittil har vært mildt sagt sjokkerende. Sist gang jeg hørte noe srlig fra dem virket de som et veldig useriøst team. Sier ikke at chippen nødvendigvis er dårlig men... Jaha, kan du nevne noen av disse sjokkerende episodene? Teamet deres er faktisk et av de ledende. Hvem var først ute med støtte for xbox 1.6?? de andre teamene hentet faktisk bilder fra smartxx sin guide, å la det på sine respektive sider.. snakker da om xenium og et annet team. Synes det er lite er seriøst jeg. Serpensis: Smartxx har også støtte for samba! vet ikke hvorfor noen sa den ikke har det men Magus: Hisser deg fort opp ser jeg. Sier bare huff jeg. Noen gang hørt om IRONI? Endret 2. september 2004 av JoaJoa Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Serpensis: Smartxx har også støtte for samba! vet ikke hvorfor noen sa den ikke har det men Vel, det står spesifikt at den IKKE har det på denne siden http://www.xbox-scene.com/modchips4_table.htm Og, det står heller ingenting om at SmartXX har det på de offisielle sidene til chipen. Og siden samba er såpass viktig markedsføringspoeng, synes jeg det ville være rart om den hadde det når de ikke skriver det under produktinfo. Det er mulig du har rett, men da er det i såfall en udokumentert feature Lenke til kommentar
b_cybe Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Personlig ville jeg holdt meg langt unna smartxxx ettersom det jeg har sett fra det teamet hittil har vært mildt sagt sjokkerende. Sist gang jeg hørte noe srlig fra dem virket de som et veldig useriøst team. Sier ikke at chippen nødvendigvis er dårlig men... Jaha, kan du nevne noen av disse sjokkerende episodene? Teamet deres er faktisk et av de ledende. Hvem var først ute med støtte for xbox 1.6?? de andre teamene hentet faktisk bilder fra smartxx sin guide, å la det på sine respektive sider.. snakker da om xenium og et annet team. Synes det er lite er seriøst jeg. Serpensis: Smartxx har også støtte for samba! vet ikke hvorfor noen sa den ikke har det men Magus: Hisser deg fort opp ser jeg. Sier bare huff jeg. Noen gang hørt om IRONI? Mener blant annet å huske at de forlanserte en bios for ikke så veldig lenge siden som gjorde at folk men v1.6 xbox-er fikk boxen sin ødelagt... Det var så vidt jeg husker m8 biosen de slapp ut på markedet, en bios som evolutionx teamet holdt på å utvikle... Har ikke følgt så nøye med etter det, kan hende de har skjerpet seg for det jeg vet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå