jingt Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 noen som vet om plasmakulen fra microplex er fylt med en giftig gass eller noe? hvis den ikke er det, så kan jeg modde den som her: http://www.bit-tech.net/article/95/ hva er det som er gjort her. bare at lokket under har blitt byttet ut med plexi? kan jeg bruke blåe leds istedet. skal kjøpe uv katoder, men dt blir litt dyrt med både uv katoder og blåe katoder. Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 den er fylt med naturgass, men det er en lukket glasskupppel. ialfall det det står på min kule fra Oslo Teknisk Museum. min har ligget og slengt opp ned og på tvers i 2-3 år inni en PC, så det er ikke noe farlig. gå for enten UV eller blå du, personlig ville jeg valgt UV. (har UV selv) synes det gir en bedre look. du ser sikkert den litt tykke ledningen som står opp av det lille eopxy kortet, det er den som er litt tricky om den først er tatt ut. den må da nemlig tres inn i "stålulla" i de innerste kula igjen, noe som ikke alltid er like lett. men om plasten rundt er fjernet som der, er det nok ikke vanskelig. skjønner ikke helt hvor de led'sa dine kommer inn i bildet da men... Lenke til kommentar
Shiva Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 (endret) Tøft. Det er en gass inni. Skal ikke si det sikkert, men en jeg kjenner sa han hadde knust en slik en og disse strålene fløg rundt i rommet. Men det er et problem for de skal visstnok bare vises i den gassen og ikke i luft. Ihvertfall var det en super ide og drittøft når du får det til. Min far har en slik blomsterlampe med fiberoptikk. Er fristende å lugge den med seg. For hvis en lå disse fibrene på et lakkeringsprosjekt. Rett etter en er ferdig med fargen legger en fiberoptikk oppå lakken og sprayer klarlakk over (den bør funke som lim) så kjører en fargelys igjennom. Tenk hvor tøft det hadde blitt. Selve toweret er belagt med tråder som forandrer lys. Endret 27. august 2004 av Shiva Lenke til kommentar
jingt Skrevet 28. august 2004 Forfatter Del Skrevet 28. august 2004 den er fylt med naturgass, men det er en lukket glasskupppel. ialfall det det står på min kule fra Oslo Teknisk Museum. min har ligget og slengt opp ned og på tvers i 2-3 år inni en PC, så det er ikke noe farlig. gå for enten UV eller blå du, personlig ville jeg valgt UV. (har UV selv) synes det gir en bedre look. du ser sikkert den litt tykke ledningen som står opp av det lille eopxy kortet, det er den som er litt tricky om den først er tatt ut. den må da nemlig tres inn i "stålulla" i de innerste kula igjen, noe som ikke alltid er like lett. men om plasten rundt er fjernet som der, er det nok ikke vanskelig. skjønner ikke helt hvor de led'sa dine kommer inn i bildet da men... ledsene bildet over med bare uv lys. bildet undet med både uv og blått Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 de ledsene er jo i bakgrunn. jo mindre lys i bakgrunn, jo bedre effekt fra kula. denne kameraten din juger nok på seg litt, shiva. HVORDAN FUNGERER DENNE GREIA? Lenke til kommentar
Shiva Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Aner ikke. Jeg stemmer for en eller anne gass inni, og hvis glasset knuser funker den ikke lengre. Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 les linken min. står om gassen inni der, og hvorfor den er slik, og da seff hvorfor det ikke fungerer uten den. Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Lager ikke sa kulan støy da? Hadde en kompiss sin atme skjermen min, da herja den litt:P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå