Gå til innhold

plasma kule fra microplex

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

den er fylt med naturgass, men det er en lukket glasskupppel. ialfall det det står på min kule fra Oslo Teknisk Museum.

min har ligget og slengt opp ned og på tvers i 2-3 år inni en PC, så det er ikke noe farlig.

gå for enten UV eller blå du, personlig ville jeg valgt UV. (har UV selv) synes det gir en bedre look.

du ser sikkert den litt tykke ledningen som står opp av det lille eopxy kortet, det er den som er litt tricky om den først er tatt ut. den må da nemlig tres inn i "stålulla" i de innerste kula igjen, noe som ikke alltid er like lett. men om plasten rundt er fjernet som der, er det nok ikke vanskelig.

skjønner ikke helt hvor de led'sa dine kommer inn i bildet da men...

Lenke til kommentar

Tøft. Det er en gass inni. Skal ikke si det sikkert, men en jeg kjenner sa han hadde knust en slik en og disse strålene fløg rundt i rommet. Men det er et problem for de skal visstnok bare vises i den gassen og ikke i luft. Ihvertfall var det en super ide og drittøft når du får det til. :thumbup::thumbup::thumbup:

Min far har en slik blomsterlampe med fiberoptikk. Er fristende å lugge den med seg. For hvis en lå disse fibrene på et lakkeringsprosjekt. Rett etter en er ferdig med fargen legger en fiberoptikk oppå lakken og sprayer klarlakk over (den bør funke som lim) så kjører en fargelys igjennom. Tenk hvor tøft det hadde blitt. Selve toweret er belagt med tråder som forandrer lys.

Endret av Shiva
Lenke til kommentar
den er fylt med naturgass, men det er en lukket glasskupppel. ialfall det det står på min kule fra Oslo Teknisk Museum.

min har ligget og slengt opp ned og på tvers i 2-3 år inni en PC, så det er ikke noe farlig.

gå for enten UV eller blå du, personlig ville jeg valgt UV. (har UV selv) synes det gir en bedre look.

du ser sikkert den litt tykke ledningen som står opp av det lille eopxy kortet, det er den som er litt tricky om den først er tatt ut. den må da nemlig tres inn i "stålulla" i de innerste kula igjen, noe som ikke alltid er like lett. men om plasten rundt er fjernet som der, er det nok ikke vanskelig.

skjønner ikke helt hvor de led'sa dine kommer inn i bildet da men...

ledsene

plas10.jpg

bildet over med bare uv lys.

bildet undet med både uv og blått

plas13.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...