Gå til innhold

Pc'en din overlever 20 min. ved første oppkobling!

Anbefalte innlegg

Overlever bare 20 minutter på nett

Det tar bare 20 minutter fra du kobler en ny PC uten de siste

sikkerhetsoppdateringene på nett før den er angrepet av skadelig programvare.

«Overlevelsestiden» er blitt halvert siden sist Internet Storm Center sjekket. På 20 minutter rekker du ikke engang å hente de siste oppdateringene til Windows, skal vi tro en artikkel i Silicon.com. Eksperter råder deg derfor til å «patche» PC'en din før du slipper den ut på nett.

Så hvordan patcher du PC'en din? Tja, du kan jo søke på nett etter svar. Men ikke søk mer enn 20 minutter.

Sier bare en ting: :dontgetit::dontgetit: (ok, to da :p )

EDIT: Er dette "old"?

Endret av Data_Noob [cB]
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Merket dette altfor godt når jeg skulle prøve og oppdatere windows hos en kompis... Flommet over med spyware og lignende dritt!

(Bare jeg kunne fått tak i de som laget sånt :devil: )

edit: spyware var ordet jeg var ute etter :p

Endret av razer
Lenke til kommentar

Forstår ikke helt hva folk klager etter.

I mang år kjørte jeg uten noen form for anti-virus og gud vet hva, og pc`en virka helt fint.

Detter var forresten en del år siden, men internett var vel overflommet av virus på den tid også

Helt siden jeg var å lan for ca 2mnd sden, har jeg heller ikke gidda å finne fram noe virusprogram, rett og slett fordi jeg ikke har hatt noe virus på dataen, selv om den står på 24\7.

Er det bare meg, eller ???

EDIT: glemte å si at brannmuren til XP har jeg aldri på...

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nQdjz0

Har vel en ruter med innebygd brannmur da?

EDIT:

Tok en liten test nå :cool:

jeg slo av all beskyttelse uten den innebygde Win XP SP1 FW, og søkte på noen 'tvilsomme' ord ( begynner ikke på P hvis noen trur det :p ) Og søkte et par min

Det jeg søkte etter var en serial til mitt orginale C&C generals så jeg kan spille det på LAN hjemme. Går ikke med to like på LAN i det spillet.

Etter et par min så slo jeg på Norman, og den fant disse med en gang:

W32/Briss.J

JS/SCentral.A

... :thumbdown:

Må nåk ta en total gjennomsøkning med 3 prog her nå ja... og slette temp internett files.

Endret av Slettet-nQdjz0
Lenke til kommentar

Enig. Nyinnstallerte windows xp. Første jeg gjorde var å ta alle oppdateringer på nett. Etterpå innstallerte jeg ad-aware, spybot, startup mechanic, hijack this, norton antivirus og spyware doctor. Det fantes spyware, og cuydoc virus + et annet virus. Nå brukte jeg vel 2 timer på hele prosessen.

Det er latterlig at IE er så dårlig lagt opp at det er nok å besøke en webside til at dritten ligger seg på hardisken og kan kjøres med en gang.. Har seriøst begynt å tenke på å lage en skrivebeskyttet hardisk. Hvis det er mulig.

Lenke til kommentar
ER det noen her som har en fornuftig forklaring på hvorfor noen sitter hjemme i kontorstolen sin foran sin huper super pc og lager virus og adware og det som verre er? :no::mad:

Vel, det er jo teorien om at vestlig fiendlige stater ansetter folk til å gjøre det.

Den stille krigen med å ødelegge vestens økonomiske interesser. Synes bare det er rart at 14 åringer skal kunne klare lage utspekulerte virus som microsoft utlover dusør hvis en kan angi hvem som har skrevet det. Og den andre teorien om at de som lager anti-virus programmer skriver f.eks harmløse, men irriterende virus som nettopp deres software har løsningen på å fjerne.

Det viruset jeg frykter er det som flasher bios og herper maskinen på den måten.

Av alle tusenvis av virus er det bare noen få som gjør dette. Det ultimate viruset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...