radivx Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 (endret) Ja.. lurer egentlig litt på hvilken av de soklene som er verdt å bruke penger på... edit: Og hvilket av hovedkortene som er det hotteste til Athlon 64 innen for de forskjellige socketene... Endret 27. august 2004 av vidiware Lenke til kommentar
Frank2004 Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 (endret) Den billigste. (Det som gir best ytelse for pengene i dag). Du kommer uansett til å bytte ut både hk, cpu og skjermkort neste gang du oppgraderer, så ingen vits i å betale ekstra for 'future proofing'. Endret 27. august 2004 av Frank2004 Lenke til kommentar
Scott-B Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Sokkel939 har jeg lest at skal være mer fremtidsrettet for AMD. 754 skulle være en midlertidig løsning for AMD. kan noen bekrefte dette? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Socket 939 er det de planlegger å bygge videre på, men sannsynligvis vil nok socket 754 leve så lenge at når det er tid for å oppdatere er hovedkortet ditt utgått alikevell. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Jeg skal oppgradere nå, har tenkt meg et Socket 754Hk, er ikke det greit det da? (nforce3) Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Fremtiden er socket 939, men det kommer stadig nye brikkesett til socket 754 og 939 som gjør at hovedkortet må byttes nesten oftere enn man bytter prosessor, så i dag er ikke socket 754 noe dumt kjøp. Lenke til kommentar
radivx Skrevet 27. august 2004 Forfatter Del Skrevet 27. august 2004 Er det noen som helst kompabilitet mellom socketene? Eller er det HELT forksjellige ting.. sånn som Socket A og 457 Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Socket 754 passer kun til Socket 754 og Socket 939 passer kun til socket 939. Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 939 er hva AMD64 er designet for. AMD64 var opprinnelig designet for dual channel RAM. Dette mangler socket 754 dessverre. Så jeg støtter utsagnet til Scott-B hva angår dette. Spørsmålet blir da om dual channel er holdbar nok til å slå ut 754 på et rimelig tidspunkt samtidig som hvor mye lenger 939 holder. Men jeg tror nok at mye større båndvidde (dual) holder mye lenger enn single channel. Har du penger, ligger fremtiden i socket 939. Dette er hva 64-bit egentlig var designet for å utnytte. Derfor hoppet jeg over 754 og gikk rett på 939. Sveinl. Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Har du penger, ligger fremtiden i socket 939. Dette er hva 64-bit egentlig var designet for å utnytte. Derfor hoppet jeg over 754 og gikk rett på 939. Sveinl. Fremtiden nå ligger i nForce 4! Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Vel, slik som det er i dag er 754 "billigutgaven" og 939 den litt mer fancy utgaven og 940 for servere og slikt. Men sånn som verden er nå får du mer ytelse pr krone for en prosessor til sokkel 754. Og siden neste gang du kommer til å oppgradere kommer det til å bli til et hk som støtter PCIe og DDR2(eller hva det nå kommer til å bli) så kommer uansett ingen av delene du kjøper i dag til å være fremtidsrettet. Nå forutsetter jeg selvfølgelig at du ikke bytter utstyr annenvær uke, men ihvertfall venter 18 mnd før du eventuelt velger å bytte noen deler. Tillhører du den delen som bytter hele tiden tror jeg du har mer å hente på sokket 939. Men du kan jo trøste deg med at harddisk med S-ATA høyest sansynlig kommer til å støtte neste gang du bytter utstyr, og antagelig floppyen din og. Og kabinett og eventuelt PSU Vel lykke til uansett hva du bestemmer deg for og husk at det stort sett alltid er det nest beste du får mest for pengene for Lenke til kommentar
Denethor Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Framtida ligger i framtida.. Ikkje i noko bestemt socket eller nforce versjon. Alt vert betre og betre, i "framtida" (så eg tolker det, neste gang du oppgraderer) dvs. om fire år(om du ikkje er rik da), så vil eg eigentleg tru nForce 5 er komt elns.. UANSETT alt er betre i framtida. Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 (endret) Framtida ligger i framtida.. Ikkje i noko bestemt socket eller nforce versjon. Alt vert betre og betre, i "framtida" (så eg tolker det, neste gang du oppgraderer) dvs. om fire år(om du ikkje er rik da), så vil eg eigentleg tru nForce 5 er komt elns.. UANSETT alt er betre i framtida. Fremtiden ligger mer i chipsettene til socketene enn til hvilken socket man velger. Det kommer mer nytt innen chipsettene enn det gjør innen socket. Endret 27. august 2004 av Falcon_ Lenke til kommentar
Denethor Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Men uansett, i framtida så er det noko anna enn no. Det er eg sikker på. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Socket 754 kommer uansett ikke til å bli faset ut på en god stund. AMD Sempron vil jo bli hovedlansert på 754, så selv om det var en midlertidig løsning fra AMD, er det da intet dumt valg. Socket 939 er bare for de med litt ekstra penger som vil ha Dual DDR og noe hissigere CPUer. Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Men uansett, i framtida så er det noko anna enn no. Det er eg sikker på. Slik vil det alltid være, men noe endrer seg oftere. Lenke til kommentar
espenfjo Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Synd at det er forskjellige socketer til forskjellige cpu'er. Skulle vært en standard... Likedan med chipset, alle chipseta skulle passa till alle cpu'er(intel amd) Lenke til kommentar
radivx Skrevet 27. august 2004 Forfatter Del Skrevet 27. august 2004 (endret) Kanskje vi burde foreslå det... Sånn at man kunne kjøpt chipset chips... og byttet ut de chippene som har stor betydning... edit: noen som har review/tester av Amd 64 hovedkort? Endret 27. august 2004 av vidiware Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå