tosson Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Hei. Jeg og en kamerat diskuterte om det finnes longplay på dvd, men jeg mener det bare finnes på kombinerte dvd og vhs spillere og da gjelder det vhs delen. Stemmer dette? på forhånd takk for svar. Lenke til kommentar
Taxman Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Longplay og longplay - med min stasjonære dvd opptaker kan jeg i hvertfall bestemme opptakstiden pr plate fra 1 time til 6 timer, da med redusert kvalitet. Så det er en form for long play på dvd opptakere også. Lenke til kommentar
john.einar Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 DVD standarden sier bare hva max peak kan være på MPEG bitstream'en. (~10Mbps). Men stream'en kan være mye lavere enn dette. Man kan da selv bestemme om man skal foretrekke kvalitet (høy bitrate) eller lang spilletid(lav bitrate). VHS har en konstant bitrate (fysisk at tape'n går i en hvis hastighet). Long-play på VHS er at man reduserer bitraten (fysisk så går tape'n trengere forbi lese-/skrive-hodet). En dvd-spiller har ikke de samme fysiske begrensningene + siden det er digital-data som leses kan det caches og read kan utføres i bulker og ikke som en gjevn strøm som VHS spilleres fysiske design fremtvinger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå