Klorin Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Tenkte bare jeg skulle fortelle åssen dette endte: Etter å ha fått bekrefta at kortet fungerte helt fint i en annen PC (annen enn min bror's, som var full av feil og mangler og vanskelig å lite på i en test av kortet mitt), så våga jeg meg til slutt på en oppdatering av BIOS, og TA-DA, nå virker kortet mitt helt strålende. Så konklusjonen får vel bli noe sånt som ikke undervurder effekten av en BIOS oppdatering, eller noe sånt Takk for hjelpen alle sammen! Godt det løste seg uten at du måtte bruke penger på det da:) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Fint det gikk i orden, og at du fortalte om det.. Det var Bios som var synderen her ja.. og ikke Q-Tec PSU.. Håper "saueflokken" som skriker "Bytt PSU", "Q-TEc suger"..osv. tar seg dette ad notam slik at de velger å holde kjeft isf. å komme med sine "råd" for fremtiden. Regner med at trådstarter nå ikke lenger kvier seg for å oppdatere Bios.. Ikke så vanskelig og farlig når man først har prøvd det..Vel.."farlig" kan det jo være, men i dette tilfellet var det jo det eneste riktige... Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Fint det gikk i orden, og at du fortalte om det..Det var Bios som var synderen her ja.. og ikke Q-Tec PSU.. Håper "saueflokken" som skriker "Bytt PSU", "Q-TEc suger"..osv. tar seg dette ad notam slik at de velger å holde kjeft isf. å komme med sine "råd" for fremtiden. Regner med at trådstarter nå ikke lenger kvier seg for å oppdatere Bios.. Ikke så vanskelig og farlig når man først har prøvd det..Vel.."farlig" kan det jo være, men i dette tilfellet var det jo det eneste riktige... Saueflokken tar jo alltid feil,men jeg må nok bare melde meg inn der. Ville ikke ha anbefalt en Q-tec på et nytt oppsett i dag. Jeg vet det, jeg har prøvd. Lenke til kommentar
Electrolite Skrevet 3. september 2004 Forfatter Del Skrevet 3. september 2004 Fint det gikk i orden, og at du fortalte om det..Det var Bios som var synderen her ja.. og ikke Q-Tec PSU.. Håper "saueflokken" som skriker "Bytt PSU", "Q-TEc suger"..osv. tar seg dette ad notam slik at de velger å holde kjeft isf. å komme med sine "råd" for fremtiden. Regner med at trådstarter nå ikke lenger kvier seg for å oppdatere Bios.. Ikke så vanskelig og farlig når man først har prøvd det..Vel.."farlig" kan det jo være, men i dette tilfellet var det jo det eneste riktige... Saueflokken tar jo alltid feil,men jeg må nok bare melde meg inn der. Ville ikke ha anbefalt en Q-tec på et nytt oppsett i dag. Jeg vet det, jeg har prøvd. Håper ikke saueflokken holder kjeft jeg. Heller et forslag for mye enn ett for lite om hva som kan være galt. Så har jeg i alle fall noe å teste ut. Nå skal det nevnes at jeg har bytta tilbake til min 360W Chieftech PSU (som forøvrig har 17A på +12v). Men nå boota jo en annen PC fint med Q-TECH PSU og x800 Pro kortet i. Men uansett, poenget var: takk for all hjelp Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Saueflokken tar jo alltid feil,men jeg må nok bare melde meg inn der.Ville ikke ha anbefalt en Q-tec på et nytt oppsett i dag. Jeg vet det, jeg har prøvd. OK, jeg tok litt hardt i..sorry Q-Tec er ikke 1.valg for high-end/"klokkere", men det er *litt* for enkelt å skylde på PSU/Q-Tec hver gang noen har problemer.. Og det er da lett å finne tester på nett som viser at Q-tec funker greit nok, og at det finnes bedre PSU'er ja...De koster desto mer.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå