Herr Brun Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Hallo! Jeg har nettopp fått ny maskin(hurra!), men har et lite problem. Har en 3-4 år gammel 20" crt-skjerm, og den vil ikke over 60hz. Jeg kjører 1280*1024 av gammel vane, men den vil som sagt ikke over 60 hz. Har et 6800 ultra med dual dvi, kan dette være problemet? Støtter ikke dvi over 60hz? Har en dvi-vga-adapter som jeg bruker da. Men finnes det noen mulighet for at jeg kan kjøre mer enn 60 hz? Takk for all hjelp i alle fall. Herr Brun Lenke til kommentar
sm1pea07 Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Det er nok skjermen som ikke støtter mer en 60hz. Var borti en 20" Nec skjerm som heller ikke ville over 60hz Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 27. august 2004 Forfatter Del Skrevet 27. august 2004 Det står på den skjermen som vises når det ikke er noe signal(pcen er av) at den støtter 1280*1024 i 80 hz. Men den nekter selv i 70hz! Vil gjerne sette opp oppdateringsfrekvensen, da jeg får vondt i hodet etterhvert, og det skader øyene i lengden. Noen andre som vet noe? Herr Brun Lenke til kommentar
sm1pea07 Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Har du undersøkt og prøvd forskjellige instillinger i "Egenskaper for skjerm" menyen? Tenker på skjermoppdateringsfrekvens: Skjul modi som skjermen ikke kan vise.... En annen ting... har du riktig driver fra skermprodusenten? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 27. august 2004 Forfatter Del Skrevet 27. august 2004 Har desverre ikke driver til skjermprodusenten nei. Vet ikke hvem som har produsert den. Og ja, "skjul modi som ikke skjermen kan vise" er haket av... Har undersøkt en del i egenskaper for skjerm, men finner ikke ut av det... Lenke til kommentar
sm1pea07 Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Har desverre ikke driver til skjermprodusenten nei. Vet ikke hvem som har produsert den.... Hmmm... står det ikke noe bak eller under (under foten) skjermen? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 27. august 2004 Forfatter Del Skrevet 27. august 2004 Jo jeg fant. Det er goldstar som har produsert skjermen(eller er det kanskje modellen?). I alle fall står det goldstar på den. Sier det noen noe? Herr Brun Lenke til kommentar
pri Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Settings > Advanced > Monitor Ta vekk haken på "skjul modi som ikke skjermen kan vise" og prøv å stille opp frekvensen. Funket på min maskin i hvertfall. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Settings > Advanced > Monitor Ta vekk haken på "skjul modi som ikke skjermen kan vise" og prøv å stille opp frekvensen. Funket på min maskin i hvertfall. Se beskrivelsen til den hakeboksen først... Lenke til kommentar
pri Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Se beskrivelsen til den hakeboksen først... Det står på den skjermen som vises når det ikke er noe signal(pcen er av) at den støtter 1280*1024 i 80 hz. Skjermen min skal kunne vise 1600x1200@75Hz, men med skjermdrivere installert og boksen haket av, får jeg ikke mer enn 60Hz. Funker fint å ta vekk haken og sette opp til 75Hz. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 For øynene dine sin skyld bør du ha en skjerm som takler 85 Hz i alle oppløsninger du bruker. Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Tror ikke DVI støtter over 60Hz. Ser ikke vitsen i å bruke det på en CRT skjerm, så hvorfor skulle den støtte mere? Jeg er ikke sikker i hele tatt, mener bare å huske å ha lest det en plass... Lenke til kommentar
Uin Viel Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 (endret) Det er nokm skjermen ja Endret 28. august 2004 av mads89 Lenke til kommentar
Selle Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Har skjermen løs signalkabel? Hvis den har det, ville jeg prøvd men en annen kabel. Jeg kjøpte en billig kabel til min skjerm, men da ville den bare ha 60Hz Det skal ikke ha noe å si at du kjører dvi kontakten med adaper, da jeg gjør det samme med min 17'' @ 85Hz Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Det er i hvert fall ikke DVI-kontakten det er noe i veien med. Hadde et Gainward GF4 Ti4600 i sin tid, og det kortet hadde dual DVI. Jeg brukte da en Hitachi 17" som ga 85 Hz i 1280x1024, og det fungerte helt fint. Så det er nok skjermen. Goldstar høres gammelt ut. Begynner å bli en stund siden Goldstar byttet navn til LG... Lenke til kommentar
bertie Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Tror ikke DVI støtter over 60Hz. Ser ikke vitsen i å bruke det på en CRT skjerm, så hvorfor skulle den støtte mere? Jeg er ikke sikker i hele tatt, mener bare å huske å ha lest det en plass... du mener LCD-skjerm. De har ingen nytte av å ha over 60Hz. En CRT-skjerm derimot bør som nevnt tidligere i denne tråden gå på 85Hz. De fleste merker det i øyne og/eller hodet hvis man bruker lavere Hz over lengre tid. bertie Lenke til kommentar
Radial Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Hadde litt av samme problemet med min gamle CRT. Last ned Aida32 (hvis du ikke har det installert) og se om programmet spesifiserer produsent og modell, med link til evt. drivere o.l. Det hjalp i mitt tilfelle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå