torekalberg Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Jeg akkurat kjøpt meg nytt hk, cpu, ram og skjermkort. Epox 8kda3+ Amd64 3200+ Corsair 1024 Saphire radeon 9800pro Alt funker kanon bra både i Doom3 og bf vietnam som jeg spiller mest. Men når jeg skal få bilde på tv'en så skjærer det seg. Brukte tv'en på mitt gamle geforce2 kort og det funka meget bra. Brukte en omformer fra s-video til kompositt kabel (type gul kabel ting, coaxial?) og i fra den til en scart omformer. Men med det nye oppsettet mitt fungerer ikke dett. Får ikke aktivert tv'en på skjerkort innstillingene? Men når jeg bruker en s-video kabel bort til scart omformeren får jeg bilde men sef sort hvit. Og når jeg deretter skifter kable til kompositt kabelen etter å ha satt på tv i instillingene funker det. Men ikke helt, det som skjer er at jeg bare får opp desktop bilde! Alt annet som blir gjort, feks filmer, explorer osv vises ikke på tv men bare på monitoren. Har prøvd det meste på instillingene men får det ikke til... Hvis jeg går inn i instillingene med kompositt kabelen i så funker det plutselig ikke igjen, for da forsvinner tv'en i instillingene igjen. Altså det er ikke mulighet for å velge tv som en display enhet. Håper noen kan hjelpe meg med dette! Er meget frustrert.... På forhaånd takk Hilsen Tore Lenke til kommentar
El Fantasma Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Har akkurat samme skjermkort som deg...hadde litt prob med det samme, men fikk det til til slutt! 1. Har du Catalyst 4.8? Visst ikke last ned og installer! 2. Bruker du den lille gule omformer pluggen som fulgte med kortet? Det måtte jeg gjøre får å få deg til å fungere! 3. Får du mulighet til å gå inn på "TV" instillingene under "avansert" "ATI visning"? 4. Får du lov til dette. trykker du på den bittelille skjermen til venstre i "TV" instillinger vinduet! Eneste som er litt irriterende er at bildet på skjermen blir i "widescreen" format (vet ikke hvorfor), men bildet på TV`en er helt normalt! Håper dette hjelper deg! Lenke til kommentar
torekalberg Skrevet 28. august 2004 Forfatter Del Skrevet 28. august 2004 Har akkurat samme skjermkort som deg...hadde litt prob med det samme, men fikk det til til slutt! 1. Har du Catalyst 4.8? Visst ikke last ned og installer! 2. Bruker du den lille gule omformer pluggen som fulgte med kortet? Det måtte jeg gjøre får å få deg til å fungere! 3. Får du mulighet til å gå inn på "TV" instillingene under "avansert" "ATI visning"? 4. Får du lov til dette. trykker du på den bittelille skjermen til venstre i "TV" instillinger vinduet! Eneste som er litt irriterende er at bildet på skjermen blir i "widescreen" format (vet ikke hvorfor), men bildet på TV`en er helt normalt! Håper dette hjelper deg! Takker for svaret. Jeg har akkurat innstaler catalyst 4,8 som du anbefalte, jeg skiftet også omformer fra s-video til den som fulgte med i pakken. Det funker faktisk nå. Til en viss grad. Jeg har bare problemer med å vise hele skjermen, øverste og nederste deler av skjermbildet mitt blir borte. Trodde dett skulle vær en enkel sak å fikse men tydeligvis ikke, har prøvd å stille på skjerm størrelse med feks autoscan, men det går jo bare på sorte kasnter på tv'en... Noen forslag på hvordan jeg kan få med hele skjermbildet? Jeg kjører 1280*1024 på monitor og tror ikke tv'en takler mer en 800*600. Men dette burde jo funke? Det andre rare problemet mitt er at dette bare funker hvis jeg bruker tv'en som en clone av hovedskjermen, altså hvis jeg identifiserer skjermen blir begge skjerm 1. Hvis jeg attacher tv'en så den blir nr 2, så får jeg bare se desktop bildet (riktig nok bare deler av det), og bare det, ikke explorer eller noe av det andre som er på monitoren min??? Tok noen screen shot av hvordan det er i det forskjellige viewene, først når tv'en er en clone og etter når tv'en er skjerm 2. Begge skjerm 1 (legg merke til forskjellen med de blå knappene???) Monitor skjerm 1 og tv skjerm 2 Tusen takk for hjelpen hvis du gidder lese alt dette. Mvh Tore Lenke til kommentar
torekalberg Skrevet 28. august 2004 Forfatter Del Skrevet 28. august 2004 (endret) Hmmmmmmmmm...... Fant akkurat ut hvorfor jeg bare fikk desktop og ikke annet , når jeg attacher skjermen så forlenger jeg faktisk skjerm width'en til hvor tv'en er. Dvs at når jeg drar explorer langt utfor skjermbildet på monitoren kommer den inn på tv'en. Sprøtt.... Men hvordan i huleste kan jeg sette den på samme sted som monitoren slik at jeg får akkurat samme bildet? Regner kanskje med at jeg ikke må attach'e da, men der får jeg jo det andre problemet med at kantene forsvinner????? For noe sølete greier, ikke mye lett å finne frem i. Endret 28. august 2004 av torekalberg Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Bare å sette samme oppløsning på skjerm og tv, så skal det funke bedre Lenke til kommentar
torekalberg Skrevet 28. august 2004 Forfatter Del Skrevet 28. august 2004 Bare å sette samme oppløsning på skjerm og tv, så skal det funke bedre Så hver gang jeg skal bruke tv'en til å se film på så må jeg ta ned oppløsningen på monitoren? Det suger jo mildt sakt. Til og med min gamle geforce2 klarte det bedre. Jo jo, det funket nå i allefall. Alt ser bra ut, takker for det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå