Tdale Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Er i ferd med å bygge opp en ny pc for min søster, med et A7N8X-E hovedkort, og en WD 160 S-ATA disk. Når jeg starter opp, med XP plata i CD-spilleren, går alt greit, helt til jeg trykker enter for å starte installasjonen. Da får jeg beskjed om at den ikke finner noen harddisk. Jeg har lest SATA guiden her på forumet, og ser at dette hovedkortet krever RAID drivere, selv om man bare skal kjøre en enkelt S-ATA disk. Men hva gjør jeg (jeg er ingen ekspert) helt konkret? Jeg prøvde å starte opp en gang til, og trykket F3 for å gå inn i ett eller annet Raid oppsett. Der kunne jeg formatere disken, i alle fall så det sånn ut, men etter å ha prøvd dette, fikk jeg samme resultat da jeg skulle legge inn XP. Det fulgte bare en CD med hovedkortet. Hadde satt enorm pris på om noen kunne gi meg tips, gjerne en punktvis guide, for hva jeg gjør for å få maskinen til å finne disken. Mvh Tommy Lenke til kommentar
Fuel Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 (endret) om du søker litt så er den noen som har laga en s-ata guide her på forumet edit: her http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=204514 Endret 27. august 2004 av Fuel Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Fulgte det ikke med en diskett med s-ata drivere på da?. Du må installere dem helt i starte av windows installsjonen. Kommer opp noe sånt som "Press [F8 eller noe slikt] to install 3rd party raid or scsi drivers etc..", eller noe i den duren. Husker ikke helt eksakt i farta Lenke til kommentar
gresh Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Les spesiellt del 2 av S-ATA guiden Du skal ikke sette opp et raid selv om ditt hovedkort krever raid drivere. I starten av installasjon av winxp skal du trykke F6 for å legge til 3.partsdrivere. Disse driverne finner du sikkert på CD som fulgte med ditt hovedkort. Hvis du ikke finner driverne der finnes det lenker i del 3 av guiden. Lenke til kommentar
Tdale Skrevet 27. august 2004 Forfatter Del Skrevet 27. august 2004 om du søker litt så er den noen som har laga en s-ata guide her på forumetedit: her http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=204514 Som jeg sa, jeg har lest guiden, men trenger lit mer konkrete tips til hva jeg må gjøre, siden jeg ikke er så inne i dette. Tommy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå