oddvar1 Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Ønsker å få litt innsyn i hvordan man setter opp en timeteller for en komponent som skal forfalle på : Timebasis , Dager, Uker og Mnd. En må ha mulighet til å kunne velge dette. Er det noen som kan dette, ville blitt veldig fornøyd. Driver å programmerer i VB 6. Lenke til kommentar
Vain Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 (endret) Litt vanskelig å forstå hva du mener her... skal du ha en timer som teller antall timer, døgn, uker, mnd osv? en timer som teller ned? noe som svarer på et angitt tidspunkt? eller kanskje jeg er helt på jordet? best om du forklarer litt bedre Endret 27. august 2004 av 86Fredrik Lenke til kommentar
oddvar1 Skrevet 27. august 2004 Forfatter Del Skrevet 27. august 2004 Ønske er følgende: Jeg registrerer en komponent i en database eks.: en motor. Denne ønsker jeg å sjekke etter 3 mnd. Motoren registrerer jeg 1 . 1 2004, da vil jeg kunne velge en teller som fungerer på ( mnd. ) På denne motoren er det frk. lager, disse ønsker jeg å kunne sjekke etter frk. 100 timer, da velger jeg ( timeteller ). Når jeg legger inn de forskjellige dataene så ønsker jeg å kunne velge, denne må være linket opp mot klokka på lokal pc. Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Du kan kanskje sjekke databasen ett par ganger i minuttet etter komponenter som trenger å oppgradere. Jeg regner med du greier å liste opp alle elementer i en tabell, så jeg gir deg bare koden for resten: Dim sTeller, Expired As Boolean, dDate As Date, dValue ' dValue er mengden det skal sjekkes opp mot ' dDate er datoen komponenten ble registret sTeller = "uker" dDate = Date dValue = 5 Select Case LCase(sTeller) Case "timer": Expired = DateDiff("h", dDate, Now) >= dValue Case "dager": Expired = DateDiff("d", dDate, Now) >= dValue Case "uker": Expired = DateDiff("w", dDate, Now) >= dValue Case "mnd": Expired = DateDiff("m", dDate, Now) >= dValue End Select If Expired = True Then ' Gjør hva som skal til End If Lenke til kommentar
oddvar1 Skrevet 28. august 2004 Forfatter Del Skrevet 28. august 2004 Takk for den, vil idag prøve om jeg greier den. Kommer tilbake med svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå