Gå til innhold

Flytte prosessor fra bærbar til stasjonær

eKoFiSK

Anbefalte innlegg

Okey.. hvordan får jeg skrudd på spennigen og alt det der når jeg ikke kommer inn i BIOS

Er det ikke mulig å komme inn i BIOS på noen som helst måte?? :dontgetit:

Del, F-tastene osv

Finnes muligens noen 3.parts programmer som kan klokke/justere div. ting i windows, nVidia har ihverfall et slikt for sine nForce brikkesett, vet ikke om det finne for Intel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Okey.. hvordan får jeg skrudd på spennigen og alt det der når jeg ikke kommer inn i BIOS

Er det ikke mulig å komme inn i BIOS på noen som helst måte?? :dontgetit:

Del, F-tastene osv

Finnes muligens noen 3.parts programmer som kan klokke/justere div. ting i windows, nVidia har ihverfall et slikt for sine nForce brikkesett, vet ikke om det finne for Intel.

HAR prøvd å finne biosen lenge... både på den bærbare og ibm'en

INNLEGG nr. 100!!

Lenke til kommentar

heisan, tror ikke dette prosjektet vil bli noen stor suksess, soketen på bærbar pcn har 478 pinèr, men er ikke i samme størrelse som de "vanlige" soket 478.

bilde1.JPG

På bildet har jeg ringet rundt to ting, soket beskrivelsen på din pc mens det andre bildet er fra cpu-z på min pc. Som du ser er min en "m-pga 478" mens din er en "u-pga 478". ergo de passer ikke overens..

det er forøvrig mylig å kjøpe u-pga 478 prosessorer for bærbare, mener å ha sett det på komplett.no..

men jeg trorikke det finnes atx hovedkort som støtter disse.

mvh NPVK_X

Lenke til kommentar
Jeg tror den u'en er et forsøk på å skrive µ, som alså betyr mikro, som m'en i det andre også betyr.

...dvs at de passer. :yes:

prøv cpu-z på bærbar maskinen så finner man et enkelt svar på det..

cpu-z

EDIT: om du ser på bildet fra cpu-z brukes µ-tegnet ved "0,13µ" så hvorfor skrive "m" om det skulle stå "µ"??

Endret av Npvk_X
Lenke til kommentar
Jeg tror den u'en er et forsøk på å skrive µ, som alså betyr mikro, som m'en i det andre også betyr.

...dvs at de passer. :yes:

hvis du ser andre steder på det wcpuid bildet ser du at de har skrevet µ, så det er nok ikke et forsøk på det nei

Lenke til kommentar
Over til et annet spørsmål..

Funker den 1.8ghzen i den bærbare...

Det er snakk om en p4 1.8ghz(ja, vet dere skjønte det) willamette

Trudde da vitterlig at Willamette var S423 og IKKE S478, og dermed IKKE kompatible?

wilmette finnes også i soket 478, men wilmette er produsert med 0,18µ teknologi og kjørte med maks 400mhz fsb om jeg ikke tar veldig feil..

back on topic..

dette er vel prosessoren, en penium 4 for bærbare:

intel pentium 4 1,8 wilmette for bærbare

mens en wilmette for stasjonere er denne:

1,8 wilmette "vanlig"

Endret av Npvk_X
Lenke til kommentar

Trudde da vitterlig at Willamette var S423 og IKKE S478, og dermed IKKE kompatible?

wilmette finnes også i soket 478, men wilmette er produsert med 0,18µ teknologi og kjørte med maks 400mhz fsb om jeg ikke tar veldig feil..

back on topic..

1,8 wilmette "vanlig"

Vi snakker om to Northwood'er her...

...dessuten har all Northwood'er samme sokkel (478) og innpakning (FC-PGA2), så det vil nok gå (så sant du får stilt inn riktige innstillinger i BIOS).

Lenke til kommentar

Hvis du skal ha ny ram må du ha nytt hovedkort også siden detbare støtter sdram, videre vil neppe et ibm hovedkort støtte mobile prosessorer selv om den skulle vise seg å la seg sette inn. Det er nemlig temmelig få hovedkort som greier å kjøre mobile, og det er store produsenter som asus, abit... IBM hovedkort sannsynligvis fra en ferdig data vil neppe kunne gjøre det. Dessuten så er det ikke sikkert den støtter en såpass ny prosessor uansett...

Lenke til kommentar
Hvis du skal ha ny ram må du ha nytt hovedkort også siden detbare støtter sdram, videre vil neppe et ibm hovedkort støtte mobile prosessorer selv om den skulle vise seg å la seg sette inn. Det er nemlig temmelig få hovedkort som greier å kjøre mobile, og det er store produsenter som asus, abit... IBM hovedkort sannsynligvis fra en ferdig data vil neppe kunne gjøre det. Dessuten så er det ikke sikkert den støtter en såpass ny prosessor uansett...

IBM-PC'en er grei, der skal han kjøpe nytt HK og RAM, men det er laptop'en som er det store spørsmålet...

...jeg tror forøvrig det skal gå om du han får tilgang til de rette innstillingene...

Lenke til kommentar

back on topic..

1,8 wilmette "vanlig"

Det er snakk om en 2.8ghz p4 for den bærbare

og en 1.8ghz for den stasjonære

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...