MailMan13 Skrevet 4. mai 2002 Del Skrevet 4. mai 2002 Den klager på at den ikke finner xine-lib når jeg kjører ./configure, men den har jeg jo installert uten feilmeldinger (usr/share/lib/libxine.so osv... er der og /usr/share/lib er i /etc/ld.so.config) Har mdk 8.1, gcc 2.96 osv... Lenke til kommentar
Psy Skrevet 5. mai 2002 Del Skrevet 5. mai 2002 Hei Har du prøvd med ./configure --prefix=/usr? Vanligvis så er prefix=/usr/local og da vil den søke i /usr/local/share istedenfor /usr/share. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 5. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2002 Takker... det hjalp det Er ikke så veldig rå på kompilering, jeg feiger som oftest ut og finner tilsvarende rpm hvis det ikke går med en gang. Lenke til kommentar
TiaZzz Skrevet 5. mai 2002 Del Skrevet 5. mai 2002 Quote: On 2002-05-04 17:41, MailMan13 skrev:Den klager på at den ikke finner xine-lib når jeg kjører ./configure, men den har jeg jo installert uten feilmeldinger (usr/share/lib/libxine.so osv... er der og /usr/share/lib er i /etc/ld.so.config)Har mdk 8.1, gcc 2.96 osv... Har du oppdatert bibliotekene med ldconfig? Kjør '/sbin/ldconfig' of kjør så '/sbin/ldconfig -p | grep libxine' for å se om libxine ligger i cache. Eller kan du jo eksportere path'en med 'export LDFLAGS=-L/usr/share/lib' og kjøre configure igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå