Herr Brun Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 (endret) Trenger litt hjelp her. Da jeg skulle partisjonere min harddisk nr2 brukte jeg ,smart som jeg er, windows xp cden og dens innebygde partisjonsprogram. Da progammet endelig lyste 100% satte den nådeløst igang med installeringen av ENDA en versjon av winxp. Jeg ventet til installeringen var ferdig, restartet i den originale windowsen, gikk rett inn på Min Datamaskin, høyreklikket på D disken og formaterte...noe som gikk sinnsykt fort. Alt var fryd, glede osv. inntil jeg rebootet. Jeg fikk fortsatt spørsmålet om hvilket operativsytem jeg ville starte i! Den originale WinXPen duret som før. Alle forsøk på å starte windows nr.2 var selvfølgelig forgjeves i og med at jeg hadde formatert disken den lå på. Problemet er; Jeg VIL IKKE få operativsystemspørsmålet! XPnr2 er borte, men ikke fra menyen i oppstarten. Hvordan fjerner jeg valget om å starte i den ikkeeksisterende windowsversjonen? Herr Brun Endret 27. august 2004 av Herr Brun Lenke til kommentar
EDB Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Finn boot.ini, som ligger rett på c:\. Hvis den ikke blir vist må du gå på Verktøy->Mappealternativer og ta vis 'system filer'. Eller noe i den dur. Så pusser du ut fra boot.ini den linjen som det står om den xpn som er 'feil'. Litt dårlig skrevet det her så jeg, men håper du skjønner. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Flyttes etter ønske til rett kategori Lenke til kommentar
wil Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 du finner boot.ini enten ved å gå hit: start->kjør. skriv c:\boot.ini eller høyreklikke på min datamaskin->egenskaper->avansert->oppstart og gjenoppretting tror jeg det er. jeg er ikke riktig sikker for jeg kjører ikke XP her. så hvisker du ut den linje som er for mye. dvs. den linja som er nederst i boot.ini fila di. når du så rebooter maskina di igjen da så vil alt funke som det skal uten at du får melding om hvilken Windows du vil starte. Lykke til. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Gjer følgande: Start Meny->Kjør Skriv inn "C:\boot.ini" Der står det noko slikt: [boot loader]timeout=30 default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS [operating systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect Slett linja med den feilaktige installasjonen, og du er kvitt problemet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå