Gå til innhold

Northwood= bra overklokker?


Anbefalte innlegg

Heisann. Har hamstra inn en liten koselig spillmaskin; p4 1.6GHz NW som kjører på et Asus p4s533 hovedkort med 256mb Apacer pc2700 ddr. Lurer på hvor høyt jeg kan overklokke CPU'en med den medfølgende vifta uten at jeg får en ustabil maskin. Høres 2.1-2.4GHz heeeelt feil ut? Har det noe å si på levetida på prosessoren hvor mye man overklokker?

Har ikke så veldig lyst til å ødelegge noe da jeg er rimelig fersk hva overklokking angår.. foreløpig :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror at du, uten problemer, skal klare å få den cpuen til 2ghz med boxed-kjøleren. Levetiden reduseres sikkert kraftig, men den vil jo holde så lenge at du sansynsligvis har kjøpt ny før den tid. Det er ikke skadelig å prøve seg fram, så det er bare å eksperimentere. Ramen svikter nok før cpu tror jeg siden man bare kan stille på fsb på p4.

 

_________________

P4 1.8G, Abit TH7-II, 512 Rdram, Gainward geforce3 ti200 200/400 @ 270/570, IBM 60gb 60GXP

 

MyPHPbase <-- OC-prosjekter og morrobilder

 

[ Denne Melding var redigert av: aG_ på 2002-05-04 17:25 ]

Lenke til kommentar

Det siste jeg hadde bekymret meg for er levetiden på prosessoren. Husk at denne prosessoren er identisk med 2.2 GHz utgaven, bortsett fra at den har en lavere multipier. Levetiden kan derfor ansees for å være det samme som en 2.2GHz.

 

Dersom du øker spenningen på prosessor for å oppnå enda høyere hastigheter vil nok dette påvirke levetiden, men det vil uasett ikke gjøre store utslag. Jeg ville ivertfall ikke brydd meg. Det er 3 års garanti på prosessoren, som burde holde for de fleste.

Lenke til kommentar

har testa en P4 1,6A, den gikk fint på 2,2 ghz med standard volt.. gikk på 2,3 ghz med litt høyere volt og har ikke testa noe høyere enn det ( pga ram som ikke ville mer enn 180 mhz ddr.. :smile:

 

angående levetid:

har en 1,5 år gammel duron 650 som har kjørt på 1000 mhz hele tida, 1,8 volt istedenfor 1,6 volt...

Lenke til kommentar

Hm.. :grin:

Min P4 1.6A går akkurat nu (fohåpentligvis :roll: ) på 2.5GHz på eit Asus P4S533..

Multiplier: 16x

FSB: 157/39

Core volt: standard (det er 1.5v eller?) + 0.1V med jumper (trur ikkje eg treng så mykje, så eg skal prøva meg med litt mindre volt, den boota nemlig fint med standard volt, men var litt ustabil)

Fine oc meine eg :smile:

 

RAM:

256MB Samsung (ekta, samsung brikker på samsung pcb) DDR333..

RAM-brikkene kjørte i natt på 2.7V, 471MHz 2.5,3,3,7 på Burn-in test.. Kjøre nå (forhåpentligvis :roll: )med samme hastighet, men på 2.9V, samme Burn-in test..

(Windows boota fint på 471MHz auto timings på default volt, men då kom det error i SuperPI)

 

Fine oc det og meine eg :razz:

 

Skal sjå om eg ikkje får tatt nokon screenshots seinare i dag (dvs. om folk er intereserte i å sjå dei da..)

 

Forresten: Bruker Swiftech 478B m/80mm Enemarx vifte..

_________________

logotop.jpg

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: DoMind på 2002-05-06 11:44 ]</font>

 

[ Denne Melding var redigert av: domind på 2002-05-06 14:29 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-05-06 22:53, MrLee skrev:

litt uvesentlig kanskje, men ryker ikke evt. garanti hvis den er overklokket?


 

I teorien jo

 

 

Quote:


eller kanskje det ikke er noen måte å vite det når de evt. sjekker CPU'en? :smile:



Riktig :grin:

 

 

 

Det finnes selvfølgelig unntak. De gangene det er svimerker på CPU stiller du ganske svakt. Men dette skyldes som regel helt andre grunner enn overklokking.

Lenke til kommentar
Quote:


On 2002-05-04 17:39, byggeren skrev:

Det siste jeg hadde bekymret meg for er levetiden på prosessoren. Husk at denne prosessoren er identisk med 2.2 GHz utgaven, bortsett fra at den har en lavere multipier. Levetiden kan derfor ansees for å være det samme som en 2.2GHz.


Dersom du øker spenningen på prosessor for å oppnå enda høyere hastigheter vil nok dette påvirke levetiden, men det vil uasett ikke gjøre store utslag. Jeg ville ivertfall ikke brydd meg. Det er 3 års garanti på prosessoren, som burde holde for de fleste.





ja stemmer d at d er 3 års garanti på intel sin boxed cpu,Men den bortfaller når du overklokke cpu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...