Gå til innhold

Shader Model 3.0 Enabled Games


kirjogra

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er ikke helt riktig. Dessuten kan utviklere unnlate å lage de samme effektene i SM2.0 selvom det er mulig å bruke SM2.0 til de effektene.

Er ganske sikker på at alt som skulle bli "nødvendig" å kunne lages er mulig i SM2.0b. Det er riktig at SM3.0 har teoretiske muligheter for ting som ikke er mulig i 2.0b, men effekter av slik kompleksitet tror jeg neppe vi vil se selv etter SM4.0 er ute. Jeg er vel og merke ikke en ekspert på shader-kode, men jeg har fulgt nøye med på diskusjonene mellom ekspertene på akkurat dette, og mener å ha en god forståelse av situasjonen.

 

Men ja, det er riktig at produsenter kan velge å ikke lage alle effekter støttet i SM 2.0, og det er vel min største "frykt" om jeg går for X800 denne gangen. Men siden det hittil bare er 6000-serien fra Nvidia som støtter Sm 3.0 (AFAIK), så virker det dumt om en spillprodusent gjør noe slikt. Tross alt er det veldig få som har en 6000-model i det totale markedet, og selv om 12-18 mnd. fra nå så vil det sansynligvis ikke være helt mainstream.

 

Med 3DC fra ATI sin side, så blir ganske likt totalt sett IMO. Spørs dog om 3DC vil "ta av" eller ikke. SM 3.0 er det liksom ikke spørsmål om siden det er en DirectX standard.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...