Pekka79 Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Jeg skal bygge pc som skal brukes til vanlige ting + videoredigering. Tenkte på AMD Athlon 64????, 1024 mb minne, 200GB harddisk. Noen som har forslag til hva jeg bør kjøpe. Trenger jeg et godt skjermkort hvis jeg ikke skal spille på den? Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 ja du trenger bra skjermkort for å spille på den(sånn passe iallefall) hvis du skal drive med redigeringså ville jeg gått for 2 GB ram Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Skjermkortet er ikke så viktig her, ta ett i mellomklassen, blir rundt 1300,- Hvis det skal brukes mye til video redigering, så hadde det vært lurt med mer ram, har selv 1024, og den bruke lang tid når den skal kode om for å lage DVD, har 2.8 Ghz Lenke til kommentar
Gammal Sokk Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Skal du bruke maskina til videoredigering trenger du eit skjermkort med bra bilde, men siden du ikke skal spille treng du ikkje eit kraftig eit... gå for matrox eller ett mellomklasse kort fra ATI eller nVidia. Athlon64 cpu'en vil nokk være en god CPU til videoredigering. Du bør nokk ha mer enn 1GB ram, helst 2GB eller mer. Hva harddisker anngår kan det være greit å ha ett Raid0 oppsett for å få god nokk flyt av data, hjelper ikke om du har aldri så rask cpu og aldri så mye ram hvis harddiskene ikke klarer å levere nokk data du kan behandle, 2 stk 75GB raptor i Raid0 til OS- og arbeidsdisk og en vanlig 200GB eller større disk til backup og lagring. Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Pentium 4 er definitivt best til video redigering, men athlon 64 duger også da Lenke til kommentar
El Fantasma Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Pentium 4 er definitivt best til video redigering Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 (endret) Sørg for egen disk til OS, og en egen til råopptak. En forutsetning for smooth redigering! EDIT: 3d-ytelse har ingenting å si for ytelsen i redigering (med mindre du bruker Edition 5 som utnytter gpu til å crunche frames). Du bruker kun 2d når du redigerer, og det betyr at til og med et mellomklassekort vil være overkill. Billigst mulig, men la valget ditt styres ut fra hvor kresen du er på bildekvalitet. A64 velger du til en spillemaskin, men til videoredigering vil du få et bedre system med P4. Dette først og fremst pga. hyperthreading, samt at videoredigering gjerne krever rå minnebåndbredde som P4 byr på i massevis. Endret 27. august 2004 av Muffinman Lenke til kommentar
Raper Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 (endret) Du bør ha god harddiskplass og godt med ram.Driver på med endel videoredigering og fikk en helt annen maskin da jeg økte til 1024mb ram. Filene er på ganske mange gb og med 512 mb ram så frøs nesten maskinen var nesten som i slowmotion.Bruker forresten en pentium 4 2.6Ghz Du bør forresten defragmentere ofte ved videoredigering. Endret 27. august 2004 av Raper Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå