Gå til innhold

ustabil Vcore ASUS p4p800

dkvam

Anbefalte innlegg

Sitter her med et ASUS p4p800-deluxe som jeg kjøpte brukt.

lekte litt med overklokking(Celeron D) , og lastet ned programmet CPU-Z.

Der ble jeg oppmerksom på at Vcore varierte imellom 1.392 og 1.424 , er dette noe som kan føre til ustabilitet? , eller , er det vanlig?

takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det avhenger av hvilken PSU du har.

Jeg sitter med en 550W Q-tec og den gjør også det.

Vcore 1,66 - 1,69.

Om de små variasjonene gjør prosessoren ustabil tviler jeg på, mulig dersom du har overklokket til grensen av hva prosessoren tåler under gjeldende temperaturer.

Har overklokket AMD XP2500+@3200+ og jeg har ikke hatt noen problem med denne lille variasjonen.

Lenke til kommentar

Kjøpte den PSUen for 3 år siden uvitende om kvaliteten.

Av samme grunn spurte jeg på forumet hva som var galt med den, og ja det er mye galt med den.

Det første jeg reagerte på var oppgitt effekt, det var jo bare peak effekt.

Etter litt regning kom jeg fram til at den er 450W kontinuerlig.

Nå selger komplett Q-Tec 650W peak PSU men nå er det ikke mulighet til å regne seg fram til kontinuerlig effekt forde kontinuerlig strøm(A) ikke opgitt :no:

Nokk om det jeg vet at Q-Tec ikke er noe bra men den jeg har får gå til den begyner å lage trøbbel.

En annen ting er at spenning på Rammen (3,3V) er 0,8v høyere en innstilt i bios.

Så vær yderst forsiktig med å øke spenningen til minnet mot grensen med en slik PSU.

Så bare for ordens skyld ikke gjør som jeg, gjør bare som jeg sier. :tease:

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

Oki , ble klokere nå ja! ;)

Strømforsyningen jeg sitter med er en Chieftec 360W , men vurderer å bytte den etterhvert da den i fremtiden skal dra P4-3.0Ghz/1GBRam/4HD++

Asus P4C800 hovedkort kommer med en feil som gir svingninger i vcore, mulig dette gjelder for ditt kort også. I så fall blir du nøtt til å modde litt for å få stabil vcore.

Jeg gjorde det og fikk HELT stabil spenning (se info på hjemmesiden min)

Skal se om jeg tør å utføre denne modden eller ikke etterhvert , skal se litt hvordan system holder seg stabilt når jeg får tak i en kraftigere prosessor.

Systemet skal brukes til videoredigering , og vil ha 100% stabilitet.

Men , takk for svarene folkens , dette forumet slutter aldri å imponere meg når det gjelder å få svar på ting man lurer på! :thumbup::thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...