gente Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Er det mulig og spore oppe en mobil tlf? Altså jeg mener om jeg kan f.eks se hvor i landet mobilen til dama mi er? noen som vet det? Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Tror ikke du kan det, men det kan opperatørene. Lenke til kommentar
Pepsi Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Ja, telenor har en slik tjeneste. Men, det forusetter at telefon nr. er registrert på tjenesten hos Telenor. Lenke til kommentar
gente Skrevet 27. august 2004 Forfatter Del Skrevet 27. august 2004 Kjipt... Det må gå ann og kunne spore opp en mobil da.. det kan ikke være så mye bry:( Hvem oppratører kan det? Lenke til kommentar
gente Skrevet 27. august 2004 Forfatter Del Skrevet 27. august 2004 Må den jeg skal spore opp ha Telenor da? Kan du evt. gi mer mer info;) det hadde vært kjempe fint.. URL eller noe lignenes hadde vært trivlig:D Lenke til kommentar
Mafo Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 NetCom har en tjeneste som heter Buddy. Denne tjenesten innebærer at man lokalisere andre mobiltelefoner ved å sende en melding som enten inneholder mobilnummeret eller navnet til eieren av mobiltelefonen. Tjenesten har dessverre sine begrensninger, ettersom det kreves at både en selv og den man skal lokalisere er registrert som Buddy-medlemmer. Mer info om Buddy Lenke til kommentar
gente Skrevet 27. august 2004 Forfatter Del Skrevet 27. august 2004 Så jeg har telenor og den jeg skal spore opp har NetCom, det går ikke liksom? Lenke til kommentar
gente Skrevet 27. august 2004 Forfatter Del Skrevet 27. august 2004 Det er ikke no muligheter å spore noen fra pcen da? No program eller noe sånt? det hadde vært ganske mye lettere... Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Du må kontakte operatøren din hvis du skal spore et nummer, og da må det nok være ditt eget nummer du skal spore. Telenor (Djuice) har en tjeneste som er lik Netcom's Buddy, den heter Kamerat Lenke til kommentar
tbone Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Tjenesten het Kompis, men er avviklet.. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Flyttes til operatører og tjenester Lenke til kommentar
rag-fo Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 (endret) Hm...Mistenksom på dama di eller...? Endret 27. august 2004 av rag-fo Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Tjenesten het Kompis, men er avviklet.. Hehe tenkte meg det. Var litt mystisk lik Buddy syntes... Post nr 700 Lenke til kommentar
So|o Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Regner ikke med at hvem som helst kan spore en mobil. Er jo noe som heter personvern. Lenke til kommentar
Denethor Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Er det ikkje slik at politiet også må søke søknad for å spore ein telefon ? Lenke til kommentar
rag-fo Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Joda. Selvfølgelig skal det ikke være mulig å spore en hvilken som helst telefon(heldigvis). Det er da personvern. Så figuren som mistenker at dama er på feil sted..he he, må nok fremdeles tro / ikke tro på henne når han ringer. I alvorlige saker kan politiet få tillatelse etter spesielle regler. Lenke til kommentar
tbone Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 På den kompistjenesten så måtte alle godkjenne at du kunne sjekke posisjonen deres. Når det gjelder sporing via politiet så gjøres dette bare i større krimsaker og ved leteaksjoner. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Hva med å ringe damen din og spørre hvor hun er hen? Lenke til kommentar
tbone Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Hehe...One word: Sjalusi :!: Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 (endret) Det er to måter å spore en mobil (tror jeg): -Via IMEI-nummeret -Via Sim-kortet (da får du kun opp sim-kort possisjonen, ikke nødvendigvis hvor mobilen din er. Krever at kortet står i en telefon ) Det første tror jeg kun politiet kan gjøre. Men sim-kortet tror jeg du kan be teleoperatøren din spore for deg, hvis du beviser for dem at det er du som eier kortet. Endret 28. august 2004 av Thompzen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå