twarr Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 heisann Skal arrangere et lan på skolen her, om ca 1 måned.. I årene før så har det vært andre klasser som har arrangert, men nå er det våres tur. Det som har vært problemet når de andre klassene har arrangert, er at det har blitt mye tull med ip'er (ip kollisjon) samt at kun 1 eller ingen av rekkene har fått internett... Vil selvsagt at det skal gå så smertefritt som mulig, uten problemer. Vi har derfor tenkt på å sette opp en server, som gir ut DHCP, samt gateway, dns server og sånnt automatisk... Det er fra 20-50 stk som kommer (ca. regnet, er ikke helt sikker). Vi tenkte å kanskje kjøre Windows 2003 Server på den maskinen, har det innebygget DHCP støtte, evt. finnes det noen program som ordner dette? Vil som sagt at dette går automatisk, slik at vi slipper å gå rundt hele tiden å fikse mange pc'er som ikke kommer seg på nett... Noen tips? Lenke til kommentar
Mastiphal Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Win 2003 server har DHCP server som selv oldemor kan sette opp. Lenke til kommentar
twarr Skrevet 27. august 2004 Forfatter Del Skrevet 27. august 2004 Win 2003 server har DHCP server som selv oldemor kan sette opp. Det er bra. Hva med andre ting - har dere tips til førstegangs-arrangører? Lenke til kommentar
twarr Skrevet 27. august 2004 Forfatter Del Skrevet 27. august 2004 Forsåvidt det vi har planlagt: Eget rom med prosjektor, viser film til angitte tider Eget rom med 2 eller 4 xbox'er som linker på "halo" Flipperspill - jeg tar med en av mine egne (ekte) flipperspill - tror det vil slå ann! Konkurranser? Trenger forslag her. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 (endret) Forsåvidt det vi har planlagt: Eget rom med prosjektor, viser film til angitte tider Eget rom med 2 eller 4 xbox'er som linker på "halo" Flipperspill - jeg tar med en av mine egne (ekte) flipperspill - tror det vil slå ann! Konkurranser? Trenger forslag her. høres fett ut! Dere kan jo sette opp en data med clarcconnect (linux), den kan dele ut ip adresser samt en del andre ting. Det er gratis Endret 27. august 2004 av andesam Lenke til kommentar
Jihadinmymind Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Mange som kommer på lan har null peil. Ha lan verisjoner liggende som iso filer av alle mulige nye spill. Ellers bær dere ha lan kabler osv. til overs... Lenke til kommentar
Nevyn Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 To linker til generell info om å arrangere LAN: Techcrew Kandu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå