Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Asus wl 160g, problemer

Anbefalte innlegg

Jeg kobler meg opp med et asus wl160g (usb 2.0 802.11b/g) mot et åpent nettverk hvor jeg bor (orinoco 11b aksesspunkt tror jeg)

Problemet er som følger:

når jeg starter opp maskina har jeg god hastighet (opp mot 2.4mbit testet på itavisen).

etter 1 til 20 minutter begynner hastigheten gradvis å blir dårligere, helt til jeg slutter å motta pakker. Etterhvert kan jeg "se" nettverket i asus sin utility, men greier ikke å connecte. I microsoft utility kan jeg ikke se nettverket.

Andre brukere av samme nett ser ikke dette problemet

jeg har valget mellom å bruke bare asus driverne eller bare microsoft driverne, og har prøvd begge deler.

i utility for oppsett får jeg beskjed om at signalstyrken er good/fair også når jeg ikke er i stand til å motta pakker.

Jeg har ikke vært i stand til å spore akkurat når problemet skjer/fjernes, men det kan virke som om det å plugge inn/ut boksen, reboote og starte på nytt har en positiv effekt.

setter pris på alle konstruktive svar

Knut Inge

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det mye trafikk på nettverket? Hjemme hos oss har vi to pc'er som deler en ip trådløst. Dersom den ene benytter pc til dc++ (peer -to-peer) nedlasting tar han mye av båndbredden. Til vanlig surfing går det fint. Sjekke om det er stor belastning på nettet. Da signalet ditt er godt kan jeg ikke tenke meg at du sitter svært lang unna accesspoint. Hastigehetn kan gå ned betrakltelig ved svært lange avstander og dårlig signal.

G

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...