Gå til innhold

Billigst mulig PC (gjerne shuttel)

Anbefalte innlegg

Min kjæreste skal ha seg PC snart og jeg er satt på oppgaven å komme med gode forslag. Hun skal snart på videreutdanning og skal bruke PCen i den forbindelsen. Den skal ikke brukes til spilling o.l.

Selv har jeg en Shuttle SN41G2 med AMD XP2500, HD og RAM. Med det integrerte skjermkortet klarer jeg meg langt også når det gjelder spilling. Min PC kostet ca. 5.000.- da den var ny for 1 år siden - uten skjerm.

Den nye PCen skal altså ikke brukes til annet enn kontoraplikasjoner o.l. Men hadde vært kult å kunne sett filmer på TVen slik som jeg kan.

Krav:

* AMD-prosessor

* TVutgang

* "Billigst mulig"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

256 mb ram funker helt greit til office, film, musikk, web p+ andre små oppgaver i win xp. men 512 er jo selvfølgelig å anbefale når man tenker litt langsiktig.

kjører sn41g2 med 256 ram, xp2200+, 80 gb hd, combo cd/dvd og cinergy 400 tv-kort, til dama mi, fungerer helt flott det. eneste jeg har strevd med var å få ned lydnivået til et akseptabelt nivå!

byttet psu og skiftet cpu vifte + monterte en ekstra cpu vifte på utsiden bak og kjørte begge på 7 volt gjorde susen.

edit: svas, hvordan kan du se film på tv med en sn41g2 når du bruker integrert grafikk? ettersom den ikke har tv-out integrert tenker jeg..

edit2: lagde et lite billig oppsett jeg kan hive med :)

Shuttle SK43G - 1950,-

AMD Sempron 2200+ - 450,-

DDR-DIMM PC3200 256MB - 349,-

Samsung 80GB - 550,-

LG CD-RW/DVD Combo - 495,-

totalt: 3794,-

www.komplett.no

edit3: denne tråden har endel billige micro atx oppsett du kunne sett litt på..

Endret av phax
Lenke til kommentar
edit: svas, hvordan kan du se film på tv med en sn41g2 når du bruker integrert grafikk? ettersom den ikke har tv-out integrert tenker jeg..

Den (SN41G2) har integrert TVout. Kobler på en s-video-kabel og bruker TVen som skjerm. Litt slitsomt med surfing på nettet, men med zoomen til Opera funker det flott. Har i det siste også spilt CS på denne med TVen som skjerm. Funker fett!

Takker for gode oppsett her. Tror det blir noe alla den jeg selv har. Får den til en rimelig penge. En som spurte som skjerm tidligere; ja hun skal ha det. Kjøper vel en 17" billig, rundt 1000 lappen, evt. så får hun min gamle 17". Bruiker TVen selv uansett! Og trenger jeg skjerm selv en gang så kjøper jeg en fin og flat en... :-D

Lenke til kommentar

SN45GV2 koster bare hundrelappen mer enn SN41G2, hvorfor ikke kjøpe den? Ikke noe integrert skjermkort, men low-end gfx koster ingenting allikevel. Like greit å kjøpe en

maskin som har litt fler muligheter. Mobile Athlon-XP vil gi deg bra med kraft for pengene også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...