Th0mas Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Prøver å lære meg css, så jeg tok en URL=http://www.westciv.com/style_master/hands_on_tutorial_sm/]tutorial:[/url]. Alt funker bra unntatt en ting. Bildene vil ikke funke. CSS og index siden ligger i en mappe som heter CSS, og bildene ligger i CSS\images. Hva er feil? Ja, jeg har sjekket at filnavnene er riktig skrevet... #outer-image { height: 249px; background-image: url(images/pale-clouds.jpg); background-position: center top } #inner-image { height: 199px; background-image: url(images/clouds.jpg); background-repeat: no-repeat; background-position: center top; } Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 (endret) Vanskelig å si hva som er feil. Ser heller ikke noe feil i CSSen. Er litt usikker på om det er lov å bruke bindestrek i ID navnet. Et annet vanlig problem er jo at fil-endelsen er skrevet i store bokstaver i stedenfor små. Ligger bildene i en undermappe i CSS mappen? Prøv å legg bildene i samme mappe som css fila. Endret 27. august 2004 av Waldmeister Lenke til kommentar
Th0mas Skrevet 27. august 2004 Forfatter Del Skrevet 27. august 2004 Har prøvd å legge de i samme mappe (jada, jeg husket å forandre url'en til bildet) og bruke store bokstaver i filendelsen, men det funker fortsatt ikke Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Har prøvd å legge de i samme mappe (jada, jeg husket å forandre url'en til bildet)og bruke store bokstaver i filendelsen, men det funker fortsatt ikke Legg ut hele koden da så vi får se _alt_ ? Lenke til kommentar
Th0mas Skrevet 27. august 2004 Forfatter Del Skrevet 27. august 2004 /* CSS Document */ body { background-color: #dedede; color: #666666; font-family: Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 1em; background-image: url(images/page-bg.gif); margin: 0; } p { font-size: .8em; text-align: justify; line-height: 1.7em; } h1 { font-size: 1.2em; text-align: right; font-style: italic; letter-spacing: 5px } h2 { font-size: 1.1em; text-decoration: underline; } p.footer { font-size: 5em; text-align: center; font-weight: bold; } a:link { color: #666666; background-color: #cfd8e0; text-decoration: none; } a:visited { color: #666666; background-color: #cfd8e0; text-decoration: line-through; } a:hover { color: #ffffff; background-color: #9baebf; } a:active { background-color: #67849e; } #header { background-color: #ffffff; border-bottom: solid #000000 1px; padding-left: 125px; padding-right: 125px; padding-top: 10px; padding-bottom: 10px; } #header p { font-size: .6em; } #main-content { background-color: #ffffff; border: solid #000000 1px; margin-left: 180px; margin-right: 180px; margin-top: -50px; padding: 10px } #navbar { background-color: #ffffff; position: absolute; top: 400px; left: 0px; width: 180px; border-top: solid 1px #000000; text-align: center; font-weight: bold; } #navbar a:link, #navbar a:visited { display: block; color: #7e7e7e; background-color: #ffffff; border-bottom: solid 1px #000000; padding-bottom: 3px; padding-top: 3px; text-decoration: none; } #navbar a:hover { background-color: #dedede } #outer-image {height: 249px; background-image: url(pale-clouds.JPG); background-position: center top } #inner-image { height: 199px; background-image: url(clouds.JPG); background-repeat: no-repeat; background-position: center top; } Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå