Gå til innhold

Får ikke installert ATI-drivere til Radeon 9800Pro

Anbefalte innlegg

Hei,

har kjøpt meg nytt hovedkort og prosessor (MSI K8N Neo Platinum Edition og AMD64 3400+).

Har fra før et Powercolor Radeon 9800Pro@XT med VGA Silencer.

Etter å ha installert windows på dette systemet, oppdatert bios og oppdatert brikkesett-driver (nForce3 250GB), så ønsker jeg å installere nyeste ATI-drivere (Catalyst 4.8).

Under installasjon av driverne får jeg denne meldingen:

INF

Video Driver not found

Setup was not able to complete the installation.

Try to setup your display adapter with a standard VGA driver before running setup

De eneste ATI-driverne jeg har fått til å kjøre, er de som følger med driverCD'en som kommer med hovedkortet. (Catalyst 4.1... Nedtur.. :thumbdown: )

Har kun default VGA-innstillinger i BIOS også.

Har prøvd å fjerne 4.1-driverne, og installere 4.8 fra scratch, og jeg har prøvd å legge inn 4.1, og installere 4.8 oppå dette (ja, jeg vet dette ikke er anbefalt...)

Noen tips?

Har sjekket litt på nett, det finnes visst ikke noe som kan kalles "standard" VGA driver.... Hva gjør jeg?

Endret av tor-ivar.hals
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å avinstaller ati 4.1 driverne. Restart maskina. La OS finne skjermkortet og installere det. Restart igjen (er kanskje ikke nødvendig, men skader iallfall ikke), installer ati 4.8 driverne. Går det bra denne gang skal det restartes enda en gang. Lykke til.

Er vel nesten det samme som du har prøvd på allerede, men kan jo skje under :-)

Lenke til kommentar

Poenget til MorePower er at det finnes standard-drivere for skjermkort i Windows (alle versjoner), og det er disse som må være installert, antagelig fordi ATi sine drivere skal erstatte dem. Det er nok en grunn til at det er slik, men det kan være ganske irriterende til tider.

Lenke til kommentar

Det fungerte med Omegadriverne, og det nye systemet (nytt hk og CPU fra AMD 3000+ til AMD64 3400+) har gitt meg et pent løft på 3dmark01 fra 17200 til 19000 og 3dmark03 fra 6200 til 6900. :w00t: Skjermkort er Powercolor Radeon 9800Pro@XT (435/372)

Kan problemet mitt ha noe med BIOS-opsjonen FastWrite å gjøre? :hmm: Har alltid lest at den faktisk bør stå disabled, den gir visstnok ikke bedre ytelse på de fleste systemer.. (har jeg lest flere steder... andre mener sikkert noe annet...)

på mitt AMD64-system er den default satt til enabled, og Omegadriverne kunne også installeres spesialtilpasset mot AMD64 systemer med denne opsjonen enablet...

Det funker med Omega.. og da får det bare være med Catalyst, da gjør jeg ikke noe mer med det foreløpig.. bare litt irriterende å ikke ha full kontroll over alt som skjer i maskina.... :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...