KennyBoy Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Til nå har jeg hatt et Nikon Coolpix 995 som har gitt meg det jeg trenger. Men av en ukjent grunn vil jeg oppgrader. Skal jeg kjøpe Nikon D70, Canon 300D eller Canon 20D? 20D er nok best, men er den dobbelt så god som 300D? Tenker da på prisen. Kan ikke se at 8MP skal være så mye mer vits enn 6MP. 3.34MP har løst alle mine utfordringer til idag. Hva gir meg mest for pengene? Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Jeg tror de 3 kameraene gir omtrent like mye for pengene. Dvs 300D er billigst, D70 er noe dyrere men også bedre, og 20D enda dyrere og bedre. Men en brukt D70 eller en brukt 10D vil kanskje gi deg mest for pengene? Brukte D70 og 10D annonseres på bruktmarkedet både på foto.no og akam.no, så det kan jo være verdt å ta en titt.. Lenke til kommentar
rokkitan Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Med de norske prisene syns jeg D70 gir mest for pengene. Hos xd.no og fotovideo.no så koster 300D koster ca. 8500 mens D70 ca. 9200. D70 har en del bedre spesifikasjoner og færre begrensninger enn 300D og man kan få med et bra objetiv for "bare" 3000 ekstra. Bildekvaliteten er derimot litt hipp som happ. Stikk innom en butikk og finn ut hvilken som føles best ut for deg. D20 er nok det beste kameraet, men det blir kostende ca 50% mer enn D70, både med og uten objektiv. Om det er verd merprisen får du finne ut. For meg er det det, da jeg har Canon EOS fra før og ikke liker 300D eller 10D. Nikon kontra Canon blir litt hipp som happ med forskjellige fordeler og ulemper. Ellers så kommer Minolta med sin dSLR og Pentax med en billig dSLR snart (sannsynligvis lansering i september og salg x antall måneder senere). Minolta sin virker spennende, mens Pentax sin visst blir billigere enn 300D (og deres egen *ist D). Pentax og Minolta er dog lite solgt i Norge, med de fordeler og ulemper det har. Lykke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå