skinner Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Høsten nærmer seg og desverre er det mange fotgjengere og syklister som ikke tenker seg om og beveger seg rundt uten refleks, men det samme gjelder også oss andre som kjører bil, motorsykkel eller andre motoriserte kjøretøy Har selv i bilen tre reflekser for bruk hvis jeg av en eller annen omstendighet må stoppe og bevege meg ut på veien. Det skader ikke å ha en refleks liggende.... Lenke til kommentar
Opus Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 100% enig med deg. Smart å ha refleks liggende i bilen. Er desverre alt for få forgjengere som tenker på/vet hvor vanskelig det er å se dem i mørket. Spesielt når veibanen er våt. *flytte til trafikk* Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Er vel desverre litt sånn at man forstår ikke helt dette før man selv har kjørt bil (eller moped, for den saks skyld) i duskregn på en mørk landevei og bil i mot.... Ellers syns jeg det er et flott poeng Skinner, at man bør ha en refleks med i bilen!! Kan glatt inrømme at jeg ikke har det, men skal fikse det nå, hender jo at man tar en tur ut av bilen når man er på tur.. Lenke til kommentar
Rairai Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 etter man har blitt truffet av en bil på natta i regnet husker man vel det Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Refleks er flotters det, men jeg glemmer det alltid. Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Kan også legge til at - Kjører man med nærlys om natten bør man ikke kjøre fortere enn 50 km/t - Benytter man nødblink om natten er man nødt til å skru på parklys for at de skal ha noen effekt - Ryktene skal ha det til at kjørelærere har blitt drept som følge av at de skulle demonstrere hvor vanskelig det er å se personer uten refleks når man kjører med nærlys over 50 km/t (kjørelæreren er da "personen uten refleks") Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå