mhagen Skrevet 4. mai 2002 Del Skrevet 4. mai 2002 Hei Har en duron 750 på et Abit KT7A. Prosessoren er overklokket til 870 ved å øke FSB til 112 + CPU FSB PLUSS 4 (4 * 7,5) Hver gang jeg har vært i Bios å endret noe, henger maskinen seg opp. Jeg må da skru av strømmen bak på strømforsyningen for å få liv i den igjen. Dette skjer ikke når maskinen går på standard instillinger. Noen som har noen tips. Har prøvd å eksperimentere litt med kjernespenningen, uten den helt stor suksessen. På forhånd takk... Lenke til kommentar
Nismo Skrevet 4. mai 2002 Del Skrevet 4. mai 2002 Tror ikke det er noe feil. Jeg har 700 Duron og har ikke klart å "overklokke" til mer enn 774Mhz. Maskinen blit veldig ustabil når du bare øker FSB. Du må øke multiplier (fram med blyant for å låse opp sperre....) Lenke til kommentar
mhagen Skrevet 4. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2002 Takk for svar! Har litt mer opplysninger om prosjektet mitt: Har ikke vært ute med blyanten ennå. I bios til KT7A har man mulighet til å øke CPU FSB seperat gjennom "CPU FSB PLUSS". Her kan man angi et tall mellomm 1 og 24 (?) som blir multiplisert med prosessormultiplikatoren og lagt til prosessorhastigheten. Kort fortalt har jeg akkurat funnet ut av dette, og det er først NÅ maskinen har begynt å rable. MAO så står maskinen på samme FSB som før... Skjønner ingen ting jeg! mvh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå