Gå til innhold

Abit NF7 v2.0 og strøm

KeyStroke

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har samme hovedkortet selv, DET er veldig viktig at du kobler til den strømkontakten for den gir litt ekstra stabilitet, har du ikke den p4 pluggen så må du ikke overklokke, har noen skrekkbilder om hva som skjer om du gir blaffen og prøver å oc uten denne pluggen i.

Lenke til kommentar
Har samme hovedkortet selv, DET er veldig viktig at du kobler til den strømkontakten for den gir litt ekstra stabilitet, har du ikke den p4 pluggen så må du ikke overklokke, har noen skrekkbilder om hva som skjer om du gir blaffen og prøver å oc uten denne pluggen i.

Jeg overklokker glatt, både minne, skjermkort og cpu.

Endret av Mixel
Lenke til kommentar
Ok har rotet meg til å legge inn noen bilder nå, dere kan se skadene her : Skade 1 og skade 2.

Lenge har du latt systemet overklokket før det skjedde? Har hatt mitt moderat overklokket i 6mnd nå, og min kontakt ser helt fin ut. Har aldri hatt noe stabilitetsproblemer.

Har forøvrig et AN7

Endret av C4STOR
Lenke til kommentar

Vell, overklokket veldig mye i en periode, var langt oppe i 249 i fsb og cpu på 2300mhz (barton 2500+) på ganske høy volt (1,95Vc) , en dag sa det bare puff (etter omtrent en time på høy oc) og jeg slo fort av dataen da røyken kom sigende ut av pcen. Utrolig nok overlevde alt, men jeg skiftet psu for sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar

Det må jo være en tilfeldighet at du smelta den ene lederen i pluggen. Kan ikke skjønne hvorfor den skulle smelte av litt overklokking. Må jo være noe galt med sikringene i PSU? Uansett virker det litt rart. Men er enig at det sannsynligvis hjelper på stabiliteten å plugge i den ekstra AUX-pluggen.

Jeg har smelta strømpluggen i en diskettstasjon en gang. Har vindu i kabinettet, så jeg så litt flammer og røyk inni der. Dæven, da ble det panic! :p

Lenke til kommentar

Joa, kan være enig i at det kan være tilfeldighet, men hvis man tenker logisk så ser man at p4 pluggen bare gir +12VDC, og hvilken kontakt er det som er smeltet på ATXPWR1? >+12VDC.

Konklusjonen min var at Hk trekker masse +12 når man overklokker kraftig både fsb og cpu. Har vært borti 2-3 tilfeller på andre forum der rett og slett hk har tatt natta pga samme feil.

Edit: En liten kopi fra manualen :NF7-s had desifned two power connectors (Atxpwr1 and atx12v), it is different from the regular one. It can provide for power supply designed for pentium 4 processors, also can provide for general designed ATX power to connect to NF7-s. It's a newly designed ATX12V1 +12VDC power with 300w, 20A +5VDC capacity for at least for heavily loaded system, and 720mA +5VSB at least supporting some special features.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...