Gå til innhold

har det noe å si at rammen ikke er samme merke?

scarface15

Anbefalte innlegg

jeg vurderer å kjøpe meg en ekstra pc2700 512mb ram brikke... bare for å holde meg igjennom vinteren :=) har en infineon 512mb pc2700 rambrikke fra før av..... når jeg får stipend, skal jeg spare i gjennom vintern og kjøpe meg meg sockel 939 opplegg til våren...

går det bra med f.eks infineon 512 brikka og en twinmos, eller andre merker 512 brikke?? det har vel ikke noe særlig å si??

dette er BARE for å holde meg i gjennom vintern.. det blir solgt til våren

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg vurderer å kjøpe meg en ekstra pc2700 512mb ram brikke... bare for å holde meg igjennom vinteren :=) har en infineon 512mb pc2700 rambrikke fra før av..... når jeg får stipend, skal jeg spare i gjennom vintern og kjøpe meg meg sockel 939 opplegg til våren...

går det bra med f.eks infineon 512 brikka og en twinmos, eller andre merker 512 brikke?? det har vel ikke noe særlig å si??

Det KAN by på kompatibilitetsproblemer i værste tilfelle, men har aldri opplevd dette selv, så sjangsene ville jeg tro er små.

Lenke til kommentar

Skal nok gå bra det, men like greit å kjøpe en PC3200 brikke da de er like billige. Den vil automatisk bli klokket ned til PC2700 om det var det den andre brikken var på så null problem. Greit å sjekke hovedkortmanualen angående single og dualsided ram sammen. Husker mitt hovedkort knota litt med det..

Lenke til kommentar
får jo igjen litt av pengene når jeg selger....

spør deg selv dette: "er det vits med athlon 64 3800, når du får kjøpt en athlon 64 2800 for mindre enn halvparten? :D  JA

Er det vits med 3800+ når du får tak i 3500+ til heavy mye mindre penger? Mitt tips må bli: NEI :thumbdown:

Kommer vel kanskje egentlig litt an på om de har gått ned i pris når du kjøper. Hvis jeg skulle kjøpe 939 nå, var det utelukkende fordi jeg skulle oppgradere om et års tid... og da er det meningsløst å ha brukt en høvding ekstra på 300 ekstra MHz på den CPUen jeg ikke skal bruke lenger. 3500+ er jo overlegen nå...

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar
det går hheilt fint så lenge det ikkje er ulik hastighet, som feks. pc3200 400mhz og pc 3200 333mhz

eg hadde twinmos 512 mb ram og ein kingston 256mb ram, og da gjekk heilt fint :yes:

??? Regner med at du mener PC3200 - 400Mhz og PC2700 - 333Mhz.....

Har hatt ulike erfaringer med dette, du må nesten bare prøve, så sant ikke noen med eksakt samme hardware kan fortelle hva de har opplevd.

Lenke til kommentar

spør deg selv dette: "er det vits med athlon 64 3800, når du får kjøpt en athlon 64 2800 for mindre enn halvparten? :D  JA

Prioritering.

Er det noe vits å kjøpe en BMW til 500'000, når du får en helt grei bil til 250'000?

Nei!!! Men det betyr ikke at ingen gjør det...

Lenke til kommentar
det går hheilt fint så lenge det ikkje er ulik hastighet, som feks. pc3200 400mhz og pc 3200 333mhz

eg hadde twinmos 512 mb ram og ein kingston 256mb ram, og da gjekk heilt fint :yes:

??? Regner med at du mener PC3200 - 400Mhz og PC2700 - 333Mhz.....

Har hatt ulike erfaringer med dette, du må nesten bare prøve, så sant ikke noen med eksakt samme hardware kan fortelle hva de har opplevd.

seff :p

Lenke til kommentar

Er minne av merket infineon ?

Da jeg nylig børsta litt støv av dataen for en mnd tilbake, kikka jeg litt på Apacer brikka mi, og det stod der infineon på IC kretsene som var på rambrikken.

Er det sånn hos deg og ?

Lenke til kommentar

Prioritering.

Er det noe vits å kjøpe en BMW til 500'000, når du får en helt grei bil til 250'000?

Du drar ikke akkurat så mange flere damer bare fordi du har 300MHz ekstra CPU :p

edit: nå henviser jeg til mitt innlegg altså...

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...