dimiles Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Heisann folkens. Russetiden er neste år, og ettersom jeg ikke er så sykt godt at det gjør noe tenkte jeg at det var best å starte tidlig på en russebuss-side ettersom jeg ikke er verdens flinkeste. Jeg klarer å lage et OK design i Photoshop, så det er ikke det som er problemet mitt, men jeg har derimot et par enkle spørsmål. ) 1) Vi må ha en gjestebok på den siden. Jeg trenger derfor en enkel, reklamefri gjestebok som ser helt vanlig ut. Jeg lurer også på om dette er vanskelig ettersom jeg kun har drevet med litt HTML tidligere. Har laget en side med div's / css, men jeg tipper dette går under en annen bås. 2) Vi må også ha et galleri på denne siden, hvor vi kan legge bilder i forskjellige mapper hvis dere skjønner. Dette skal også helst være reklamefritt og forholdsvis enkelt. ) Krav jeg setter til galleriet er muligheten til å legge bilder i forskjellige mapper som man kan velge mellom når en går inn i "Galleriet", mulighet til å legge til kommentarer til bildene er absolutt ikke nødvendig ettersom vi har en gjestebok. Har sett et galleri i grått med slike mapper underhverandre, hvis noen vet hvilket jeg mener så er dette helt kurrant. ) Har hørt litt forskjellig om at dette enten var veldig lett, eller veldig vanskelig, men jeg vil kun ha no standard-ferdige-greier, som er lett og ikke er stygge! Itillegg må vi jo ha et domene / webhotell, og jeg lurer litt på hvor jeg kan skaffe dette til en evt. pakkepris! Og hvordan reglene er rundt dette osv? Trenger vel en serverplass med PHP og MySQL, og det er det. Så lenge ikke prisen er så veeldig høy (over 1500), så er pris ingen hindring. Jeg sier på forhånd [b][u]tusen[/u][/b] for hjelpen! Er utrolig hyggelig hvis dere kunne hjelpe meg her! Med vennlig hilsen [i]-dimiles[/i] Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 1 og 2 er server-side, og kan ikke fikses med HTML alene. Prøv i PHP-delen, evt. se om du finner noe på www.hotscripts.com (eller lignende sider) Webhotell? Prøv - MediaTemple - SubSys - itpays - ServeTheWorld .. blant andre. Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 27. august 2004 Forfatter Del Skrevet 27. august 2004 Hei Mr.Berg. Takk for respons. Er det ikke mulig å kjøpe webhotel i Norge? Tenkte på at det sto betaling med dollar osv. Hva med b-one.net? Der var det norsk, og synes det virket kjekt. Håper forsåvidt at noen kan komme med litt tips på de to øverste punktene! ) Men takk for hjelpen, Mr.Berg! ) Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Vær forsiktig med overdreven bruk av smileys Mange smileys motvirker meningen med smileys. Om du bruker smileys svært ofte, er det ikke sikkert at folk forstår når du slår en spøk, eller skjønner når du er seriøs. Smileys brukes når du spøker, eller når du skal vise at du ler av noe. Aldri bruk 2 smileys etter hverandre. Ikke bruk smileys etter hver setning. dimiles: Jeg store problemer med å forstå hva du faktisk mener med alt det her. Nå har jeg hørt at jeg har lav sosial intelligens, men så morsomme er vel ikke spørsmåelene dine at du må ha en smilie etter hver?! Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 27. august 2004 Forfatter Del Skrevet 27. august 2004 Eh.. WTF? Jeg bruker vel egentlig ikke smily's for å være morsom da, Waldmeister. Du burde seriøst tenke litt over hva du skriver. Og ja, hvis du trodde at jeg brukte smily's for å være morsom har du lav intelligens. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Waldmeister: Kan du være så snill å holde den diskusjonen i tråden din i Søppel, som handler om akkurat dette? Takk for respons. Er det ikke mulig å kjøpe webhotel i Norge? Tenkte på at det sto betaling med dollar osv. Hva med b-one.net? Der var det norsk, og synes det virket kjekt. Jo, det er fullt mulig å kjøpe et webhotell i Norge. b-one.net er vel så vidt jeg vet dansk, men tror folk er fornøyde med de, ut fra det jeg har hørt. Nå håper jeg veldig på at noen andre kommer på banen her, for jeg har ærlig talt ikke noen egne erfaringer med hvilke webhoteller som er bra, og hvilke man bør styre unna. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Om du er villig til å betale litt for hosting, anbefaler jeg http://scandicdomain.no. Jeg har hatt ett av mine domener hos de i tre år, og har vel muligens hatt nedetid en gang. Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 27. august 2004 Forfatter Del Skrevet 27. august 2004 Takk for fine svar folkens! ) (Nei, jeg prøvde ikke leke morsom med smily'sene nå. ) Tror jeg satser på b-one.net! Dette virket bra, men hvor lenge kan vi minium ha domene? Er liksom ikke keen på å sitte igjen med et domene etter russetiden! Noen som har noen tips angående de to øverste punktene? Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 gjestebok er lett å sette sammen med php og mysql, spørs egeneltlig hva du vil ha av funksjoner. hvilke data skal lagres i om brukeren? navn kjønn melding bosted tid noe mer? trenger du mulighet for å redigere innleggene, eller å kommentere de? når det gjelder bildegalleri er det noe mer komplisert, men skulle gå greit. skal du ha statiske kategorier altså de samme hele tiden eller vil du ha mulighet til å forandre på det? vil du ha mulighet for å vise større bilde når du klikker f.eks. på bildet eller holder det med bilder i en størrelse? Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 27. august 2004 Forfatter Del Skrevet 27. august 2004 Tusen takk Smidt! Det var AKKURAT et sånt svar jeg håpet på! )) I gjesteboken vil jeg gjerne ha: Navn,hva personen skriver,tid og evt. e-mail. Jeg vil gjerne ha mulighet til å redigere innleggene, men å kommentere er ikke nødvendig. Kommer alltid masse "morsomme" folk og legger igjen meldinger på en slik side vet du! Hvis en sånn redigerings-mulighet er veldig vanskelig er det ikke nødvendig, men hadde vært fint! ) I galleriet vil jeg gjerne ha faste mapper hvor jeg legger inn bilder i den mappen jeg vil, men også mulighetene til å lage nye mapper! Vil gjerne at bildene skal bli større når en klikker på dem ja! Hvis dette er mulig altså! ) Har minimalt av kunnskap rundt disse to emnene, men ettersom det er veldig viktig for siden starter jeg tidlig! Takk for svar, Smidt! Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 27. august 2004 Forfatter Del Skrevet 27. august 2004 Smidt: http://www.discovery04.com/Bussjobb/index.htm Trenger faktisk ikke være no verre enn dette altså! ) Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 (endret) okei, jeg har laget en gjestebok til min egen side. du kan jo ta en titt på den å se om den er grei. her er redigerings funksjon med den. når det gjelder bildegalleri skal ikke det være for vanskelig. har nettopp laget noe sånt for meg selv til et cms, men skal se litt på det. du trenger altså litt kategorier som du kan legge til etter hvert? og like enkelt som på siden i linken? Endret 27. august 2004 av Smidt Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 27. august 2004 Forfatter Del Skrevet 27. august 2004 Takk for svar igjen, Smidt! Setter pris på at du gidder! ) Det trenger ikke være mer avansert enn den linken nei. Det som hadde vært genialt var hvis det var mapper inni der, hvis du skjønner hva jeg mener. Med andre ord, litt mer avansert, men kan godt se like enkelt ut! Det jeg tenker på re at når en trykker på linken "Bilder" på siden skal det komme opp en ny side med forskjellige mapper med bilder en kan velge mellom! Skjønner du hva jeg mener? Angående gjesteboken din var den kjempefin! Trenger ikke noe så avansert altså, men den var kjempeflott! Tenkte personlig i utgangspunktet på noe ferdig-greier, men den du hadde der var kjempeflott! Takk for hjelpen foreløpig! ) Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 okei, skal poste kode for gjesteboken litt seinere. så på siden du linket til og at det var overskrifter du kunne velge å se bilder fra. noe sånt du tenker på? det skal være lett å fikse, når du har fått webhotell med php og mysql støtte. Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 27. august 2004 Forfatter Del Skrevet 27. august 2004 (endret) Jeg skal bestille webhotell med php og mysql støtte snart, ja! Når 30 stykker er med og betale blir det ikke store slanten på hver fram til slutten av Mai! Vet du forresten om det blir noe bindingstid på domenet osv? Jeg vet ikke åssen det er med det. Galleriet: Var ikke akkuat slik jeg tenkte på nei. Her har du en link som viser AKKURAT hva jeg tenkte på med mapper o.l! Er et slikt system jeg tenkte på! Hvordan blir det med dette? http://gudfaren04.com/galleri/ På forhånd takk igjen! Edit: Så her at det var mulighet til å legge til kommentar. Dette er vel den eneste forskjellen fra det jeg tenkte på.. Vil helst ikke ha muligheten til å legge til kommentar. Endret 27. august 2004 av dimiles Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 et akkurat sånt galleri kan du finne her: http://gallery.menalto.com/modules.php?op=...News&file=index det er sikkert bare å laste ned og installere. har ikke sett på det. det med kommentar kan du sikkert deaktivere. hvis ikke er dette galleriet et alternativ: http://coppermine.sourceforge.net/ Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 27. august 2004 Forfatter Del Skrevet 27. august 2004 Tusen takk for hjelpen! ) Tar kontakt med deg (hvis det er i orden) når jeg har ferdig-kodet siden som dette skal brukes på. Da kan jeg begynne å prøve meg på gjesteboken og galleriet! ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå