Gå til innhold

hindre $_POST i å bli tømt når en klikker på link

Anbefalte innlegg

Hei.

Er det mulig å hindre $_POST arrayene å bli cleara når en klikker på en helt vanlig link?

Saken er den at jeg har laget en liten database i mysql, og laget en slags søkemotor i php. For å søke må brukeren fylle ut en html-form for å velge hva han/hun vil søke etter.

Når resultatene kommer opp, så skal brukeren kunne sortere resultatet fra søket etter navn, kategori osv. ved å bare klikke på noen linker.

Sorteringa og slikt er greit nok, MEN problemet er at når en klikker på en link, så blir all informasjonen fra html-formen (som ligger i $_POST) sletta, og søkemotoren vet ikke lenger hva den skal søke på.

Må jeg lagre all informasjon fra html-formen i globale variabler, eller er det en måte å hindre $_POST i å bli sletta?

Såklart, hvis noen har noen andre forslag til hva jeg kan gjøre for å få til det jeg prøver å få til, så tar jeg gjerne imot :)

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har egentlig ikke noe godt svar til deg, men heller et forslag.

Hva med å lagre all informasjonen brukeren sender via POST i en midlertidig database-oppføring. Til å holde styr på det hele kan du jo bruke en sessionID.

Bare et forslag :)

Lenke til kommentar
Jeg har egentlig ikke noe godt svar til deg, men heller et forslag.

Hva med å lagre all informasjonen brukeren sender via POST i en midlertidig database-oppføring. Til å holde styr på det hele kan du jo bruke en sessionID.

Bare et forslag :)

Hmm.. Du ga meg en ide der ihvertfall.

Nå har jeg lagra all søkeinformasjon i $_SESSION arrayen.

Jeg har egentlig lite lyst til å lage en ekstra databaseoppføring kun for søking, så jeg lagra alt i $_SESSION jeg, til jeg finner en bedre måte å gjøre det på :)

Det fungerer da ihvertfall akkurat som det skal nå :)

Takk for svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...