hallgeirl Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Hei. Er det mulig å hindre $_POST arrayene å bli cleara når en klikker på en helt vanlig link? Saken er den at jeg har laget en liten database i mysql, og laget en slags søkemotor i php. For å søke må brukeren fylle ut en html-form for å velge hva han/hun vil søke etter. Når resultatene kommer opp, så skal brukeren kunne sortere resultatet fra søket etter navn, kategori osv. ved å bare klikke på noen linker. Sorteringa og slikt er greit nok, MEN problemet er at når en klikker på en link, så blir all informasjonen fra html-formen (som ligger i $_POST) sletta, og søkemotoren vet ikke lenger hva den skal søke på. Må jeg lagre all informasjon fra html-formen i globale variabler, eller er det en måte å hindre $_POST i å bli sletta? Såklart, hvis noen har noen andre forslag til hva jeg kan gjøre for å få til det jeg prøver å få til, så tar jeg gjerne imot Takk for svar Lenke til kommentar
gozzer Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Jeg har egentlig ikke noe godt svar til deg, men heller et forslag. Hva med å lagre all informasjonen brukeren sender via POST i en midlertidig database-oppføring. Til å holde styr på det hele kan du jo bruke en sessionID. Bare et forslag Lenke til kommentar
hallgeirl Skrevet 27. august 2004 Forfatter Del Skrevet 27. august 2004 Jeg har egentlig ikke noe godt svar til deg, men heller et forslag.Hva med å lagre all informasjonen brukeren sender via POST i en midlertidig database-oppføring. Til å holde styr på det hele kan du jo bruke en sessionID. Bare et forslag Hmm.. Du ga meg en ide der ihvertfall. Nå har jeg lagra all søkeinformasjon i $_SESSION arrayen. Jeg har egentlig lite lyst til å lage en ekstra databaseoppføring kun for søking, så jeg lagra alt i $_SESSION jeg, til jeg finner en bedre måte å gjøre det på Det fungerer da ihvertfall akkurat som det skal nå Takk for svar Lenke til kommentar
joffar Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Du kan jo legge inn soterings linkene inn som submit knapper, deretter kan du ha søke variablene enten som hidden .. da vil variablen sendes som post igjen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå