Simen1 Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Jeg sitter på jobben nå og sliter litt med en driver til et video/foto-kamera. Det er ikke noe vanlig kamera, men et spesialkamera for lysmikroskop som er basert på en vanlig 3,3 Mpixel brikke med Firewire400 som tilkobling til PC'n. TWAIN-driveren er rett og slett alt for dårlig på justeringsmuligheter og jeg trenger noe mye bedre. Jeg har nyeste versjon av driveren og kameraet (som er på låning/utprøving fra produsenten) er helt nytt så det er ikke der problemet ligger. Hovedproblemene er at bildet oppdateres alt for sent, hvert 3.-4. sekund, ved full oppløsning, og ved ca hvert sekund ved sterkt redusert oppløsning (preview). Dette er alt for tregt når man skal fokusere og jobbe profesjonellt med dette dagen lang. Hvis vi ikke får dette til å fungere bra snart så må vi se oss nødt til å kansellere kjøpet av to slike til ca 40.000 kr hver. Det er synd for produsenten, og synd for oss som hadde håpet på en skikkelig oppgradering av det gamle uytstyret vårt. Kan jeg bruke en slags "generell" TWAIN-driver og håpe det fungerer med kameraet? Evt. har dere noen bestemte TWAIN-drivere å foreslå? Er det noen andre triks jeg kan gjøre for å få kjappere oppdatering? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. august 2004 Forfatter Del Skrevet 27. august 2004 Jeg tror jeg har kommet et stykke på vei nå. Jeg har prøvd en kameradriver/plugin (som vistnok ikke er TWAIN-basert) som er spesiellt utviklet for programmet Image Pro plus. Denne fungerer svært bra på det ett av de gamle kameraene våre, men ikke på det nye. Vi har bare fått det til å fungere på det ene mikroskopet, men hvis vi får det til på det andre også så dropper vi nok kjøpet av de nye kameraene. Men bare kom med forslag og innspill om dere har noen tips jeg kan prøve ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå