Martini Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Hei, Jeg har en realtime klokke på siden min, den viser lokaltid hos brukeren. Nå ønsker jeg imidlertid å ha to klokker en som viser min lokal tid her i Australia og en som viser norsktid. Men det er kun 1 klokke som vises.. Jeg benytter følgende script: <script language="javascript"> var timer = null function stop() { clearTimeout(timer) } function start() { var time = new Date() var hours = time.getHours() var hours = hours - 8 ; var minutes = time.getMinutes() minutes=((minutes < 10) ? "0" : "") + minutes var seconds = time.getSeconds() seconds=((seconds < 10) ? "0" : "") + seconds var clock = hours + ":" + minutes + ":" + seconds document.forms[0].display.value = clock timer = setTimeout("start()",1000) } </script> <script language="javascript"> var timer1 = null function stop1() { clearTimeout(timer1) } function start1() { var time1 = new Date() var hours1 = time1.getHours() var minutes1 = time1.getMinutes() minutes1=((minutes1 < 10) ? "0" : "") + minutes1 var seconds1 = time1.getSeconds() seconds1=((seconds1 < 10) ? "0" : "") + seconds1 var clock1 = hours1 + ":" + minutes1 + ":" + seconds1 document.forms[1].disp.value = clock1 timer1 = setTimeout("start1()",1000) } </script> <body onload="start()","start1()" onunload="stop()","stop1()"/> <label>Norge</label><form><input type="text" name="display"></form> <label>Australia</label><form><input type="text" name="disp"></form> Noen som har noen idèer om hvorfor kun en av klokken fungerer? Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Legg merke til at dette ikke er et bra script! Men her er en versjon som fungerer. <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd"> <html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml"> <head> <title>Klokke</title> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" /> <script language="javascript"> function start() { var time = new Date() var hours = time.getHours() var hours = hours - 8; var minutes = time.getMinutes() minutes=((minutes < 10) ? "0" : "") + minutes var seconds = time.getSeconds() seconds=((seconds < 10) ? "0" : "") + seconds var clock = hours + ":" + minutes + ":" + seconds document.forms[0].display.value = clock timer = setTimeout("start()",1000) var time1 = new Date() var hours1 = time1.getHours() var minutes1 = time1.getMinutes() minutes1 = ((minutes1 < 10) ? "0" : "") + minutes1 var seconds1 = time1.getSeconds() seconds1 = ((seconds1 < 10) ? "0" : "") + seconds1 clock1 = hours1 + ":" + minutes1 + ":" + seconds1 document.forms[1].disp.value = clock1 timer1 = setTimeout("start1()",1000) } var timer1 = null var timer = null function stop1(){ clearTimeout(timer1); clearTimeout(timer); } </script> </head> <body onload="start()" onunload="stop()" /> <label>Norge</label><form><input type="text" name="display"></form> <label>Australia</label><form><input type="text" name="disp"></form> </body> </html> Lenke til kommentar
Martini Skrevet 27. august 2004 Forfatter Del Skrevet 27. august 2004 Takk! Det duger i massevis det. -Martin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå