Gå til innhold

Misforståelse om pris på spill!

Anbefalte innlegg

Hei

Av en eller annen grunn snakker dere om at spill er så mye billigere i USA/Japan enn i Europa.

Disse prisene er for GameCube:

Nytt spill i USA begynner på $49.99 = 412 kroner

Nytt spill i Hong Kong (Japansk pris) = 487 kroner

Nytt spill i England til £35 = 424 kroner

Nytt spill i Tyskland til 60 Euro = 454 kroner

Prisene er hentet fra Lik-sang.com, Amazon.de, Amazon.com og Ebgames.com. Valuaten er regnet ut hos Nettavisen.no med dagens valuta.

Dette er altså de billigste:

1 USA

2 England

3 Resten av Europa

4 Japan (som alltid er dyrt)

USA er bare ca 20 kroner billigere enn England, så det er ikke så mye a klage på!

Og dette er jo også en grunn til at GameCube kan ha en fordel, det at spillene er såpass billige som de er. Men denne prisrekkefølgen er vel også lik på de andre konsollene.

[ Denne Melding var redigert av: tjohanne på 2002-05-04 15:40 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og ved import kan man legge på nok prosenter i moms og toll til at det ikke lønner seg lenger...

Dessuten så er det strengt talt ikke lov for amerikanske web-shopper å sende software ut av landet, det står iallfall på de fleste spilla jeg har kjøpt der borte og også på amazon.com sine sider. Jeg har måtte kjøpe og ta med i bagasjen, for å bestille har jeg aldri fått lov til på amazon iallfall...

Lenke til kommentar

Original pris i USA er ikke så altfor langt unna norsk pris, det er sant. Poenget er at i USA blir alle nye spill som regel lansert til ca. 100kr under original pris.

Dvs. det aller fleste nye spill får du som regel kjøpt i området 29-40 dollar.(Denne prisen gjelder som regel bare den første uken)

Her i norge er man jo pinadø nødt til å betale 499 for ALLE nye spill!! og det er jo ganske stor forskjell.

PS!Dette gjelder PC spill, da jeg har liten erfaring med konsoll.

Ellers så jeg faktisk en plakat inne hos Akersmic som sa noe slikt: Dersom du kjøper spill i tidsrommet hverdager 9-2 (eller noe sånt), får du 20% avslag.

Ikke så verst tilbud faktisk(Hvis jeg ikke husker helt feil da...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...