Gå til innhold

fjernstyring av dataen

andesam

Anbefalte innlegg

Leter etter en måte jeg kan fjernstyre dataen min på. Men det må være slik at jeg ikke trenger å installere noe klient program på datane jeg skal styre min data fra.

Er ikke snakk om et lokalt nettverk altså, men slik at jeg kan styre dataen min fra hvor som helt.

Finnes det noen måte jeg kan gjøre dette på ved bare å installere et "server" program på dataen min, og ikke trenger noe klient program?. Kan heller ikke bruke telnet eller noe annet som krever windows command prompt, da denne er blokkert på skolens dataer (hvor jeg kommer til å fjernstyre dataen en del fra).

takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan bruke Real VNC.

Har brukt dette en del til å fjernstyre PCer over internett.

www.realvnc.com

Kansje du trenget er no-ip program i tilegg hvis du ikke har fast ip.

www.no-ip.com

Begge programmene er lette å bruke.

Endret av insider
Lenke til kommentar
Leter etter en måte jeg kan fjernstyre dataen min på. Men det må være slik at jeg ikke trenger å installere noe klient program på datane jeg skal styre min data fra.

Er ikke snakk om et lokalt nettverk altså, men slik at jeg kan styre dataen min fra hvor som helt.

Finnes det noen måte jeg kan gjøre dette på ved bare å installere et "server" program på dataen min, og ikke trenger noe klient program?. Kan heller ikke bruke telnet eller noe annet som krever windows command prompt, da denne er blokkert på skolens dataer (hvor jeg kommer til å fjernstyre dataen en del fra).

takker for svar!

Dette er ikke mulig. Selvfølgelig må det være nødvendig å ha et klient-program.

Det eg egentlig tror du er ute etter er å slippe å installere noe. Da kan du bruke Remote Desktop i windows xp. Du er selvfølgelig også avhengig av at de rette portene er åpne. Eventuellt kan du se hva disse maskinene på skolen har installert av programvare, og se om noe av det kan brukes til dette. Du må da selvfølgelig installere en server for akkurat dette programmet hjemme.

En annen mulighet, som bare krever at du har nettleser på klienten, er å installere en fjernstyrings-pakke på maskinen din hjemme. Du trenger da en web-server og noen websider som kjører kommandoer på maskinen din hjemme. Du får da ikke muligheten til å se skrivebordet eller bruke noen av programmene... men du kan få maskinen til å gjøre ting samt hente og legge opp filer.

Lenke til kommentar
Vnc krever innstallasjon på klient og server. Etter det jeg kjenner til finnes det ikke noe slikt program, men tar mer enn gjerne korreks med link :dribble:  hvis noen vet om et.

trenger ikke klient: For å kontakte din pc via internett : "din ip":5800 i explorer

ikke noe mer vanskelig en det.

Endret av insider
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...