HaWkMaN Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Jeg har et stort satbilitetsproblem. Jeg er sikker på at ingen har svaret på dette.. system: DFI lanpraty nf2 ultra b, rev a+ 400mhz bus athlon xp 3200+ 400mhz fsb 2x twinmos 256meg pc3200 400mhz bus sapphire radeon 9600 pro atlantis 128meg q-tech 550w strømforsyning Jeg får ikke kjørt cpuen på 400mhz! Det som skjer er at jeg setter fsb`en på 200 i bisoen, da står det riktig cpu på bootup(3200+). Men da jeg kommer til winxplogon screen så rebooter pc`en automatisk. Og jeg får blåskjerm når jeg skal installere winxp på nytt fra cd`en.. men derimot når jeg setter fsb`en på 166, da booter jeg windows lekende lett, og alt går strøkent! da viser pc`en xp2500+. noe som irriterer livskiten ut av meg.. Har skjekket over alt, og systemet skal EGENTLIG gå glatt på optimale instillinger, noe som det ikke gjør hos meg. På "dfi.com.tw" fant jeg den seneste bios update`n, å flasha bios, det stod at det skulle fikse "auto reboot issue". antar vel egentlig på en måte at det var det jeg har.. men asså.. det vart ikkeno forandring etter jeg flasha.. hmm.. Hva skal jeg gjøre a? føler at jeg har prøvd alt.. PS: fikk brutalt mye feil under memtest86.. (Begynner så vidt å bli litt desperat...) Lenke til kommentar
arokh Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 (endret) Flashing av bios vil aldri hjelpe med sånne problem. Får du feil i memtest86 når du kjører med 166MHz FSB også? Feil i memtest86 skal aldri forekomme og får du det bør du bytte ut RAM'en din snarest, for da er den defekt. Sjekk temperaturene dine også. Endret 27. august 2004 av arokh Lenke til kommentar
HaWkMaN Skrevet 27. august 2004 Forfatter Del Skrevet 27. august 2004 Hei. Jeg får ikke feil i memtest når jeg kjører på 166!! det er vel bare på 200 jeg får feil i memtest.. temperaturene mine er egentlig ikke så greie.. men cpu`en har 54 idle stabilt i windows på 166fsb i bios... systemet har ca. 40 idle. så det skulle vel ikke være det største problemet.. Lenke til kommentar
boii Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Hadde samme problem med twinmosram og hovedkortet nf7sv2, det hjalp med siste bios for min del. Lenke til kommentar
HaWkMaN Skrevet 7. september 2004 Forfatter Del Skrevet 7. september 2004 ingen som har en løsning på problemet mitt? jøss.. jaja.. jeg overvruderte vel forumet her da... Lenke til kommentar
arokh Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 54 idle med 166mhz fsb når du har en XP3200+ er jo sinnsykt høyt. Hvilken voltage kjører du cpu'en på? Du har helt klart et kjøle-problem, og jeg ville ikke stolt på RAM'en din heller. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Skjekk med en annen RAM (som ikke feiler i Memetest på DDR400), og prøv å kjøle CPU'en bedre ned (montere på nytt/bruke bedre kjølepasta/invistere i ny kjøler). Grunnen til at du får kun får feil på DDR400 i memtest er at da stresses RAM'en mye mer og feilene kommer plutselig frem, (du vil f.eks ikke merke om en av bilens sylindre ikke arbeider om du aldri har kjørt fortere enn 10 km/t med den, men når plutselig naboen som kjører i 120 med sin skal ut og låne din, ja da vil han klage på draget). Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 (endret) eventuelt så klarer ikke PSU'en din å holde pc'en stabil nåpr du kjører max, det er jo ikke akkurat en super PSU Endret 14. september 2004 av Spirre Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 eventuelt så klarer ikke PSU'en din å holde pc'en stabil nåpr du kjører max, det er jo ikke akkurat en super PSU PSU'en er grei nok den, jeg kjøre selv Athlon 2500+@3100+ og Abit NF7 på en 300W'er fra samme produsent, så den bør nok holde. Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Hvis minnet ditt viser feil når du kjører på 200mhz så er det feil på minnet ditt lille venn.... Har du prøvd med 1 og 1 brikke av gangen for og se hvilken av de det er feil på? Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Har selv et DFI lanpraty nf2 ultra B som jeg kjører en 2800+ på, og tidligere med 2x256Mb Twinmos CH-5. Det eneste som ga meg problemer der var for harde minne instillinger, og med biosen som fulgte med hadde jeg aldri en sjanse til å nå 200Fsb.. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 (endret) eventuelt så klarer ikke PSU'en din å holde pc'en stabil nåpr du kjører max, det er jo ikke akkurat en super PSU PSU'en er grei nok den, jeg kjøre selv Athlon 2500+@3100+ og Abit NF7 på en 300W'er fra samme produsent, så den bør nok holde. det kan så være, med det er fordi at 300 wattene til q-tec er helt greie, mens de større er noe hersens dritt Endret 14. september 2004 av Spirre Lenke til kommentar
arokh Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Tror du kan utelukke PSU, prøv med annen RAM du. Twinmos er kjent for å plutselig bli defekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå