Gå til innhold

Printe ut i Mozilla(Skolelinux)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I know; irriterende, ikke sant....

Gå inn i tekstfila /usr/lib/mozilla/defaults/pref/unix.js

Søk etter print.printer_list

her kan du enten endre til en liste over hvilke skrivere du har (den første du legger inn vil bli standard), eller du kan endre navnet til f.eks. "JUST_PRESS_PRINT", som jeg har gjort, og så endre print.print_command til "kprinter", noe som vil gjøre at du først vil få opp mozilla sin printer-liste og når du trykker på print vil KDEs printerliste dukke opp, og denne er integrert med CUPS-printerne.

Er innmari tungvindt måte, men mozilla er ikke helt integrert med KDE/CUPS :/

edit: etter å ha gjort den endringen må du slette brukernes .mozilla-katalog og muligens .netscape* om det finnes. Har ikke funnet noen mer fornuftig måte på det. Finnes det en global mozilla-config ?

Endret av laaknor
Lenke til kommentar

herlig :p mere jobb å gjøre.. jaja.. får ta dette en ettermiddag når jeg må slette brukermappene, litt dumt å gjøre det når folket er pålogget og mounta opp mot hjemmeområdet på windows servern :p plutselig forsvinner mere enn det som skal :p

Lenke til kommentar

AdminScript er en fin ting - for masseadministrasjon av maskiner (ikke brukere. Det bruker jeg HomeFor til men det scriptet er så enkelt at jeg ikke gidder dele det en gang) :D (se min signatur)

BTW. så skal mozilla som levert med FC3 være integrert med CUPS via d-bus. Men takk for tipset. Kjører selv en skole (på fc2) og har tenkt på det samme.

Lenke til kommentar
BTW. så skal mozilla som levert med FC3 være integrert med CUPS via d-bus. Men takk for tipset. Kjører selv en skole (på fc2) og har tenkt på det samme.

Fedora Core 3 er LANGT i fra Skolelinux/Debian Woody (det aller meste er langt i fra debian woody) i funksjoner da det er så innmari gammelt det som er der.

Lenke til kommentar

... Men fc <= 2 har heller ikke støtte for printervelger. Er det noen her som kjenner kildekoden til moz og aner om vi kan få til å vise f.eks. kde sin print-dialog istedet? Hadde vært digg..

Forøvrig - hvis fc3 får det i oktober, og dette er en "relativt" nyttig funksjon, kan det vel være at det blir backporta?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...