Gå til innhold

Win XPSP2 &Remote Desktop Web Connection m/router.

Anbefalte innlegg

Jeg har innstallert microsoft sin Remote Desktop Web Connection hvor jeg modifiserte den til å lytte til port 1111 i stedet for port 80 som er default. Jeg klarer fint å koble til og styre den så lenge jeg gjør det fra en maskin innad i nettverket. Hvis jeg prøver å koble meg til fra en utenstående maskin får jeg "The page Cannot be displayed".

Når jeg skriver adressen skriver jeg http://xx.xxx.xx.xx:1111/tsweb/

Har lest rundt omkring i andre forum men klarer ikke å finne ut av det. Har gjort innstallasjonen flere ganger og det skal være riktig. Firewall i Windows er deaktivert.

Jeg bruker Nextgentel sin router Netopia og har også ett trådløst accesspunkt koblet til den. Jeg får fint til å åpne porter på Netopia routeren og har åpnet både TCP og UDP portene til 1111.

Hvor kan feilen ligge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

port 3389 er når man bruker rdp, dette funker fint som f***. men ved web connection så er port 80 standard.. dette kan man forandre i Administrative Tools -> IIS -> Tsweb

fatter egentlig ikke hvorfor det ikke funker siden det fungerer på det Lokale nettverket. Win SSH? altså kjøre VPN tunnel?

Jeg vil kjøre web connection fordi jeg vil ha tilgang til det fra jobben min. Sitter på felles-pcer som man ikke kan gjøre noenting på.

Lenke til kommentar

Mulig jeg misforstår deg, men...

http://www.microsoft.com/windowsxp/using/n...up_03may16.mspx

Configure Your Router

If you use a router to connect to the Internet, you probably need to configure it to allow the Remote Desktop connection to your computer. For more information on routers and firewalls, see my Internet Firewalls column. You need to forward two ports to your Windows XP Professional-based computer: TCP port 3389, which Remote Desktop requires, and the port you specified in the TCP Port field in Internet Information Services (or TCP port 80 if you did not change the default). If you use Internet Connection Firewall (and you should!), see How to Manually Open Ports in Internet Connection Firewall in Windows XP for instructions on allowing traffic by TCP port.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...