ehasle Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Jeg tenkte at det kloke og erfarne forumet på Hardware.no kanskje kan hjelpe meg med et godt råd. Jeg planlegger å kjøpe en LCD-skjerm til bruk ut fra dokkingstasjonen som jeg setter fra meg min utmerkede Fujitsu-Siemens S6120 i når jeg jobber hjemme. Maskinen/dokkingstasjonen har VGA-utgang. Spørsmålet er hvilken. Er det noen spesielle hensyn å ta med tanke på kapasiteten til skjermkortet i en bærbar pc (evnt. min spesielt). Eller er det noe jeg uansett ikke vil få glede av og derfor ikke trenger å bruke penger på? Kan det være et problem å svitsje mellom forskjellige oppløsninger? (Kjører 1024/768 på maskinens "innebygde" skjerm.) Lenke til kommentar
boosting Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Som regel er det ikke noe problem å bytte oppløsning på eksterne skjermer. Bare pass på at skjermkortet ditt støtter den optimale oppløsningen på LCD'en du har tenkt deg (feks. 17" og 19" LCD kjører som regel 1280x1024 optimalt, så din bærbare bør støtte dette, 20"+ som regel 1600x1400, osv..). Lenke til kommentar
ehasle Skrevet 27. august 2004 Forfatter Del Skrevet 27. august 2004 Jupp, støtter det. Opp til 1600x1200. Kortet ser forøvrig ut til å hete Intel 82852/82855 GM/GME Graphics Controller. Det har 64 MB minne. Jeg vurderer enten 17" el. 19" skjerm. Noen som har gode forslag? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå