kengdal Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Jeg har satt opp en pc for en kamerat av meg men jeg får et problem når jeg skal legge inn windows Jeg får formater og den kopierer alle filene over på harddisken som den trenger men når den skal starte og legge inn kommer det en feil melding. Det står at det er en feil på filen fra cd-rom' en men det er ikke noe galt med cd-romen eller cd!! Jeg har kjørt tester på Ram'en, Harddisk'en og CPU'en og alle sto med glans`! Hovedkortet er Abit IC7-MAX3 Er det noen som kan hjelpe! MVH Kengdal Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Vel det kan jo tenkes at Windows CD'en rett og slett er ødelagt? Har du prøvd å kjøre installasjonen på en annen maskin f.eks? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 (endret) Vask CDèn forsiktig med lunkent vann. Og se etter event. skader på plata ? Endret 27. august 2004 av jarmo Lenke til kommentar
Yngveam Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Prøv følgende om det ikke allerede er gjort: Formater harddisken/partisjonen fra cd'en (ikke hurtig formatering) Velg NTFS filsystem (skal vel ikke ha noe å si, men...) Velg ny installasjon (ikke oppdatering/reperasjon) Hadde noe av samme problem selv (med kopiering av filer fra cd'en), men da jeg gjorde ovenstående fungerte det. ~Yngve Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 27. august 2004 Forfatter Del Skrevet 27. august 2004 Jeg har prøvd to forskelige windows cd'er ingen funket, men begge har funket på flere ganger andre maskiner. Har prøvd og formatere flere ganger og brukt ntfs. men det vill bare ikke funke!! Lenke til kommentar
Rocambole Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 <ASBESTDRAKT PÅ> Hva med å prøve en original-CD? </ASBESTDRAKT> Lenke til kommentar
Jail Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 (endret) Er det en original windows cd ? Hvor langt kommer du i installasjonene og hva sier feilmeldingen ? Endret 27. august 2004 av Jail Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 27. august 2004 Forfatter Del Skrevet 27. august 2004 har prøvd med orginal og u-orginal. Feil meldingen kommer når det starter opp og ligge inn windows. Etter den har restartet først gangen når den har lastet ned alle filene den trenger til og begyne og installere. Akkurat feil meldignen husker jeg ikke helt, men det sto at det var lese feil fra cd-rom'en Lenke til kommentar
BrokenTomato Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 (endret) Da er det vel feil på cd rommen da! Men hvis du har orginal windows cd kan du jo ringe microsoft! Endret 27. august 2004 av jgrondal Lenke til kommentar
hhaus Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Hei. Sjekk hvilken boot rekkefølge du har i bios. Sett Harddisk foran CD hvis det står med CD først. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 (endret) Denne feilmeldingen kan skyldes feil på minne. Kan du teste med å bytte minne? Eventuelt ta ut en av brikkene, og bytte på dem? :Edit Ser at du har testet dette. Hvordan? Endret 27. august 2004 av Carnifex Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Nå er det dessverre slik at WinXP??-installasjon stiller store krav til kompatibel HW. Og ikke minst "settings" i Bios som tilsvarer "safe slooooooow settings".. Når du i tillegg kanskje har "shaky" RAM i dual oppsett.. så kan du få slike intetsigende feilmeldinger.. Har opplevd dette ved ett par anledninger, og da var det IGP (integrert grafikk) som forårsaket problemene...Dette "deler" jo RAM'en og det tåler tydeligvis ikke det "buggete" installsjonsprog'et til M$.. En annen ting.. prøv også å disable det meste i Bios som du ikke trenger for installasjonen.. så kan du enable det når du evt. får installert Win??..og legge inn nødv. drivere.. ikke minst Intel chipset-driverne... Prøv... Lenke til kommentar
svenzini Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 har selv det samme problemmet, bygget ein pc for en kompis. Kjøpte også Win Xp orginalt til han. Booter fint fra cd, men får opp det samme jeg og at han ikke kan lese fra cd, prøvde ein win 2000 gikk ikke hel da hva kan problemmet være? Lenke til kommentar
svenzini Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Til TL1000S. Jeg har Intregert skjerkomrt på den pc jeg bygget, hva bør jeg gjøre da? Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 27. august 2004 Forfatter Del Skrevet 27. august 2004 jeg har prøvd og disable det meste jeg fant i bios. Når jeg testet ramen kjørte jeg memtest86 og Windows Memory Diagnostic. fant ikke noe feil. Det er ikke integrert grafikk så det er ikke problemet. MVH Kengdal Lenke til kommentar
Bruners Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Kan være at selve cdrommen ikke klarer å lese cden skikkelig, har hatt ett par tilfeller der jeg har fått feilmelding om at filer på cden ikke var lesbar, for å så startet installasjonen på nytt og plutselig klarer den å lese filen men ikke en annen fil. Derfor har jeg som regel brukt min gamle HP 4X CD-brenner når jeg skal installere Windows/Linux. Har nå byttet ut den gamle Acer brenneren som har gitt meg feilmeldinger men en NEC DVD-brenner og har ikke fått noen feil så langt.' Så mitt tips er å prøve ett annet CD-drev, selv om at CD-drevet fungerer utmerket til alt annet. Kan forsåvidt også være dårlige eventuelt for lange IDE kabler som gjør at det ikke funker. Litt mer info om dårlige kabler kan du lese om her Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 27. august 2004 Forfatter Del Skrevet 27. august 2004 har testet ut forskelige ide kabler så det kan det ikke være. men jeg skal prøve med en annen cd-rom Lenke til kommentar
thelootmaster Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Har selv fått samme problem. Stopper under selve installasjonen. Problemet var minnebrikken. Satt i en av et annet merke, så funket det utmerket. Prøv andre minnebrikker eller med bare en brikke i. Prøv med et annet cd-rom også hvis det ikke hjelper. Lenke til kommentar
hart Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Når det gjelder den CD-ROMen du har brukt.. er den ny eller eldre? -> "skitten". Som mange her også foreslår.. start med ett basic oppsett. HK, skjermkort, en minnebrikke, CD-ROM og HD, samt det andre du trenger for å kontakte maskinen (skjerm, mus og tastatur). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå