Gå til innhold

POV GeForce 6800 Ultra og støynivå

The Jackal

Anbefalte innlegg

Er på vei til å kjøpe helt ny PC, og den skal brukes til spilling. Vil ha den så stille som mulig, men har fått et godt tilbud på nevnte kort. Noen som kjenner til støynivået på dette kortet, eventuelt måter man kan gjøre det mer stillle? Skal forøvrig ha dette kabinettet som muligens kan isolere støyen noe.

Bråker dette for mye, er det meget mulig jeg går for ATI X800 eller 6800 GT hvis dette er mer stille.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er på vei til å kjøpe helt ny PC, og den skal brukes til spilling. Vil ha den så stille som mulig, men har fått et godt tilbud på nevnte kort. Noen som kjenner til støynivået på dette kortet, eventuelt måter man kan gjøre det mer stillle? Skal forøvrig ha dette kabinettet som muligens kan isolere støyen noe.

Bråker dette for mye, er det meget mulig jeg går for ATI X800 eller 6800 GT hvis dette er mer stille.

Jeg har dette kortet selv og synes ikke det bråker spesielt mye, men det er ikke akkurat stillegående. Kanskje litt høyere en mitt gamle 9800 kort?

Lenke til kommentar

Jeg har dette kortet selv og synes ikke det bråker spesielt mye, men det er ikke akkurat stillegående. Kanskje litt høyere en mitt gamle 9800 kort?

Blir en dårlig referanse uansett, da mitt forrige kort var Creative GeForce 2 GTS. Det jeg egentlig lurer på, er om det vil bli en gjennomtrengende lyd gjennom det støyisolerte kabinettet.

Kan vel også spørre med det samme siden du har kortet. Det er dual DVI på det ikke sant?

Lenke til kommentar

Blir en dårlig referanse uansett, da mitt forrige kort var Creative GeForce 2 GTS. Det jeg egentlig lurer på, er om det vil bli en gjennomtrengende lyd gjennom det støyisolerte kabinettet.

Kan vel også spørre med det samme siden du har kortet. Det er dual DVI på det ikke sant?

*Personlig* synes jeg ikke at lyden er gjennomtrengende, men den er godt hørbar. Hvis du skal ha et støydempet kabinett vil nok lyden helt klart bli mindre merkbar.

Ja, det er dual-dvi og det følger med et dvi-analog adapter.

Lenke til kommentar
Har samme kabinett og POV 6800 Ultra. Kabinettet demper lyden betraktlig, men det er fremdeles plagsomt. Skal montere på en VGA silencer 5, så kanskje det blir levelig  :)

Er det noe stor greie å gjøre, og hvor får jeg tak i en slik en?

Du kan jo eventuelt vurdere HIS x800XT IceQ, den kommer med ferdigmontert vga silencer på

Endret av C4STOR
Lenke til kommentar
Har samme kabinett og POV 6800 Ultra. Kabinettet demper lyden betraktlig, men det er fremdeles plagsomt. Skal montere på en VGA silencer 5, så kanskje det blir levelig  :)

Du kan jo eventuelt vurdere HIS x800XT IceQ, den kommer med ferdigmontert vga silencer på

Er _veldig_ keen på dual DVI da det er store planer om 2x20" LCD etterhvert. Har ikke funnet noen ATI kort med dual DVI (i denne ytelsesklassen).

Lenke til kommentar
jeg hadde samme kortet...i 2 timer.

Jeg syntes ikke kortet bråket noe særlig. Jeg gikk fra vifeløst til POV 6800 U

(kab. viftene mine bråker vel mer tenker jeg.)

V

Da bråker vel kabinettviftene dine helt sykt?

Til trådstarter: Du kan jo ta en titt her?

Edit så at det bare var NU-kortene..

Men du kan jo vente et par uker slik at den nye vga silenceren til 6800 Ultra kommer som er finpusset slik at den braketten bak passer osv :)

Endret av Kasp
Lenke til kommentar

Er _veldig_ keen på dual DVI da det er store planer om 2x20" LCD etterhvert. Har ikke funnet noen ATI kort med dual DVI (i denne ytelsesklassen).

Kjøp kortet da vel og monter det i kassa. Hvis du synes det bråker for mye kan du jo bare kjøpe den vga-silencer greia. Det ser jo ikke ut som penger er et problem? (... 2x20 LCD ...)

Lenke til kommentar

Hei

Et lite tips fra meg.

Jeg har samme kabinett, som forøvrig er lyd-isolert og vannavkjølt.

Vær klar over at lian-li kabinettene er tynne i godset og av den grunn kanskje ikke av de beste med tanke på lydisolering.

Etter ett år med bruk, tenker jeg mere på at jeg kunne tenkt meg ennå stillere PC, enn at den ser så stilig ut.

Lenke til kommentar
Hei

Et lite tips fra meg.

Jeg har samme kabinett, som forøvrig er lyd-isolert og vannavkjølt.

Vær klar over at lian-li kabinettene er tynne i godset og av den grunn kanskje ikke av de beste med tanke på lydisolering.

Etter ett år med bruk, tenker jeg mere på at jeg kunne tenkt meg ennå stillere PC, enn at den ser så stilig ut.

Men hva er du hører best? Har et NoiseControl støyisolert kabinett, og eneste jeg hører fra den er PSUen, som forøvrig liksom skal være SilentSeries (det er så bullshit at det ikke er morro en gang). I denne er bl.a et par IBM 75GXP disker, og en WD 120GB m/MB minne, kabinettvifter osv....dette blir jo totalt overdøvet av den PSUen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...