redlionion Skrevet 27. august 2004 Rapporter Del Skrevet 27. august 2004 (endret) Whitebox er utvilsomt det mest useriøse og verste firmaet jeg noensinne har handlet fra. Jeg synes synd på alle dere som allerede har handlet fra dem dersom laptop’en tar kvelden. Regn da IKKE med å se den igjen! Etter å ha lest ris og ros om Whitebox her før jul, endte jeg til slutt opp med å kjøpe en CL50 av dem. Dette må være det mest idiotiske jeg har gjort i mitt liv. Etter en uke måtte jeg returnere denne ettersom den rebootet seg hele tiden. Den gangen tok det dem omtrent 3 uker før jeg hadde laptopen igjen, skjønt den ikke var helt 100%. Deretter, 2 måneder senere var det på’n igjen. Maskinen slo seg brått av og ingenting fungerte. Ettersom jeg da studerte i Australia, var irritasjonen desto større når det tok ettpar uker før jeg i det hele tatt klarte å få kontakt med Whitebox. De trodde CPU’en hadde kollapset. Menmen, de sa jeg kunne returnere den, og det endte jeg opp med å gjøre. DÅRLIG ide!! Etter at jeg returnerte laptopen til dem i Mai, har jeg fortsatt ikke mottatt denne, og datoen er nå 27 August. Det har tatt dem i overkant av 3 måneder, og et titalls brutte løfter. Men INGENTING har hendt. Først sa de at de skulle sende meg maskinen 11 Juni. Det hendte ikke. Da jeg igjen tok kontakt med dem, beklagde de hendelsen (se nedenfor) og jeg ventet igjen på maskinen. Ingenting hendte. Etter mye frem og tilbake kom et løfte om å få maskinens beløp + 10.000,- ekstra (ville blitt 27.000,-) ettersom maskinen ”åpenbart” hadde forsvunnet i Posten. Men ingenting hendte, selvsagt. Så fant de ”plutselig” maskinen, gjennom Posten, i Oslo, selvsagt var ikke Whitebox ansvarlige! Men da de skulle sende den tilbake til meg, hva hendte? Ingenting. Ikke bare dette, de skulle også gi meg 2.000,- som kompensasjon. Men selvsagt så jeg aldri noe til dem heller… Problemet er at jeg har vital data på harddisken som jeg ikke fikk tatt backup av før jeg sendte maskinen til dem, hvilket jeg nok må se tapt. Personlig gidder jeg ikke holde på med noen av dem lengre, og politianmelder dem i stedet. Det er nå 8 måneder siden jeg kjøpte maskinen, og av disse har jeg brukt den i så vidt over 2 av dem. Verre selskap har jeg aldri vært borti. For studenter som vil spare penger: IKKE velg whitebox – om maskinen kollapser i midten av semesteret, kommer dere IKKE til å se den igjen. I tillegg er det jo bare å belage dere på skyhøye telefonregninger, for en må vanligvis vente i 30 minutter eller mer før det er mulig å snakke med dem, og de svarer på 1 av 10 mail, dersom de gidder. Jeg håper inderlig at selskapet snart vil bli tvunget av myndighetene til ikke å få lov til å operere lengre. Og dette sier jeg ikke fordi jeg er lei av dem, men fordi jeg synes synd på dem som velger å handle fra dem. mvh, Christoffer Haukvik (jeg er ikke redd for å utgi mitt navn) >===== Original Message From "Whitebox Data Systems" <[email protected]> ===== >Hei > >Maskinen din vil være klar for utsendig 11.06. Sjekker batteriet for deg >samtidig. > >Med vennlig hilsen >Whitebox Data Systems >Anders >support 28 Juli 2004: >===== Original Message From "Whitebox Data Systems" <[email protected]> ===== Hei Beklager dette men maskinen sendes så fort som mulig express. Skal sørge for at du får endel oppgraderinger til den gratis da dette har tatt altfor lang tid. Regner med at den er klar for utsendelse fredag eller mandag denne uken. Med vennlig hilsen Whitebox Data Systems Anders support Endret 27. august 2004 av redlionion Lenke til kommentar
redlionion Skrevet 27. august 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. august 2004 Forresten, for dem av dere som krangler med Whitebox i telefon, må jeg anbefale at dere får dere et headset, slik at dere kan holde på med andre ting mens dere venter på dem. Og selv om det kun er mulig å få kontakt med dem mellom 1200 og 1400, ring 1200 ettersom du muligens må vente leeeeeenge. For det andre bør dere få fatt i en opptaker slik at dere kan ta opp samtalene med selvskapet som bevismateriale senere. For det tredje, om mulig, gjør slik at de ikke kan se hvilket nummer som ringer; slik blir det vanskeligere for dem å ignorere deg når du ringer. At de ansatte i Whitebox nekter å oppgi navnene deres er grunn nok til at en bør spørre seg hva de har å skjule. Etter å ha sporet opp eieren Belinda Andvik gjennom Brønnøysundsregisterene, og deretter søke etter henne på nettet, er det mulig å få fatt i telefonnummeret til arbeidsplassen hennes, hvilket kanskje er eneste utvei. Men hva som er desto mer interessant er at hun hevder at hun ikke vet navnet til noen av dem som jobber i Whitebox! Hvor mange kriminelle er det egentlig som jobber der? For det fjerde, dersom de gir deg et tilbud som du er fornøyd med, vær ganske sikker på at det er en løgn du akkurat har blitt servert. Det beste er nok å spørre dem om det faktisk er en løgn de har servert, og om de kan fakse over tilbudet. I så fall, IKKE legg på før faksen er mottatt, ellers tror jeg aldri den vil komme. Mvh, Christoffer PS! Et triks Whitebox prøver seg på, er å la deg vente i telefonen på en ”person som vet bedre”, og i mellomtiden la denne personen ringe deg opp ettpar ganger mens du venter på vedkommende i telefonen. Dersom du ikke kan svare telefonen mens du venter på dem, kan de hevder å ”ha forsøkt å komme i kontakt med deg.” Det er nesten vanskelig å tro hvor sleipe de er… Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 27. august 2004 Rapporter Del Skrevet 27. august 2004 Dette var jo noe hardt, ja... Har du tatt kontakt med forbrukerrådet? Det hadde jeg gjort for lenge siden! Om det er sant det du sier, så er det fryktelig! Lenke til kommentar
redlionion Skrevet 27. august 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. august 2004 Problemet var at jeg faktisk trodde de snakket sant en god stund... Det kunne tross alt tatt en måned for laptopen på å komme ned til Australia. Nå, når jeg er tilbake i Norge, har vi vært i kontakt mye mer, er det jo ikke tvil om at det bare er løgn alt sammen (etter at 10 sannheter har vist seg å være løgn, begynner man å bli sliten). Christoffer Lenke til kommentar
jendor Skrevet 27. august 2004 Rapporter Del Skrevet 27. august 2004 Whitebox driver i beste fall antageligvis i det man normalt vil betegne som en gråsone. Belinda Andvik er fast ansatt som omsorgsarbeider ved Hønefoss Sykehjem avd. 5, Vesterngt. 18, 3513 Hønefoss http://www.ringerike.kommune.no/symfoni/an...2,1,5#_Section8 Les denne tråden: http://forum.barbara.no/index.php?showtopic=270366 Lenke til kommentar
redlionion Skrevet 27. august 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. august 2004 Jendor: Det var gjennom linken din det var mulig å få fatt på Belinda. Jeg anbefaler alle som vil ta kontakt med Whitebox å ringe henne først, til hun faktisk gjør noe med problemene eller - desto bedre - stenger ned for godt. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 27. august 2004 Rapporter Del Skrevet 27. august 2004 Flyttes til webshop erfaringer Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 27. august 2004 Rapporter Del Skrevet 27. august 2004 Det der var ikke bra Lenke til kommentar
Tored Skrevet 27. august 2004 Rapporter Del Skrevet 27. august 2004 Huff.. Synd at enkelte firmaer kan være så useriøse.. Lenke til kommentar
Revox Skrevet 27. august 2004 Rapporter Del Skrevet 27. august 2004 Fint.. Da trenger jeg ikke å ha WB på listen av mulige butikker lenger. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 27. august 2004 Rapporter Del Skrevet 27. august 2004 Jeg er bare glad for at Whitebox behandler meg veldig, veldig bra. Lenke til kommentar
Slonken Skrevet 27. august 2004 Rapporter Del Skrevet 27. august 2004 Enkeltmannsforetak er ikke å foretrekke når man skal handle laptop eller andre kapitalvarer. Lenke til kommentar
redlionion Skrevet 1. september 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. september 2004 Ja, da var maskinen mottatt 30 September 2004 etter at jeg ikke har sett den på over 4 måneder! Personlig trodde jeg ikke jeg ville få maskinen tilbake, men det hjalp kanskje å ringe til Belinda... Selvsagt var det åpenbart en løgn "at du får endel oppgraderinger" på maskinen, og samtidig fikk jeg heller ikke de 2.000,- som ble lovt meg for opplegget. Heldigvis har jeg kopi av søksmålet jeg var iferd med å sende dem, slik at det går fint å bruke det neste gang maskinen slår seg vrang. Mvh, Christoffer Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 1. september 2004 Rapporter Del Skrevet 1. september 2004 Har du bevis på at de har lovet deg disse pengene (eks mail), eller kom det via en telefonsamtale? Dersom du faktisk _har_ bevis på dette, har du da ikke også krav på dette? På den annen side, tviler du har veldig lyst på enda en runde med WB nå. da var maskinen mottatt 30 September 2004 Liten "månedsleif" der kanskje? Lenke til kommentar
Mnett Skrevet 1. september 2004 Rapporter Del Skrevet 1. september 2004 Et lite tips til dere som skal kjøpe laptop og studere i utlandet. Kjøp en dell, da kan du endre adresse til den adressen du har i utlandet, fks australia. Om du da får problemer er det bare å sende den til Dell i det landet du er i. Og når du da kommer hjem endrer du bare adressen til den norske igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå