_mgr_ Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Jeg planlegger innkjøp av et trådløst nettverkskort (PCI), og står på valget mellom følgende kort: - 3Com 11a/b/g Wireless PCI (Atheros) - SMC EZ Connect Wireless G PCI 54 Mbps 802.11g/b (Prism54) SMC-kortet er listet her som både "success" og "perfect", men jeg vil egentlig ha støtte for a-standarden også (mest ønske, ingen nødvendighet). Tiden jeg har brukt på Google kan ha vert bortkastet (kansje jeg brukte feil søkeord?), men kortet skal visstnok bruke madwifi drivere, som i følge sourceforge er i beta-fasen. Jeg lurer rett og slett på: Er det noen her som har erfaring med madwifi-driverene? Er de stabil nok til å brukes? Erfaringer med/forslag til andre kort er også velkommen. Lenke til kommentar
comicz Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Selv har jeg kun reell erfaring med Atmel-driverne(som jeg bruker nå), men så vidt jeg har skjønt skal madwifi-driverne fungere tilfredstillende(eller noe tilnærmet dette). Jeg forstår at du gjerne vil ha støtte for mest mulig, men når har du egentlig bruk for a-standarden? Go for it, WLAN er deilig ;-) Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Jeg har et slikt SMC kort, og Prism54 funker veldig bra iallfall. På laptopen min har jeg Intel sitt WLAN Pro 2200 kort. Ennå ikke prøvd å installere driverene, jeg er litt lat Lenke til kommentar
dvj Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 (endret) På laptopen min har jeg Intel sitt WLAN Pro 2200 kort. Ennå ikke prøvd å installere driverene, jeg er litt lat Har det samme kortet, slik jeg forstå det er/var driverene til linux kort vei i utviklingsfasen (klarer bare å finne kortet, ikke noe mer) og til å få brukbare drivere i linux må man bruke windows drivere gjennom ndiswrapper Endret 27. august 2004 av dvj Lenke til kommentar
Fuzzbin Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Jeg hadde en liten insident angående intel Pro Wlan 2100 kortet. Vistnok skulle oppskriften på http://ipw2100.sourceforge.net/ funke ganske greit, men jeg sleit bigtime med å få disse til å fungere. Løsningen på min maskin var å bruke ndiswrapper med windowsdriverne. Fungerer som en drøm. (BTW så er min HW: MDK10 på en HP/compaq nx7010) Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 (endret) Dei siste versjonane av iwp2100 har vert meget gode, noko som ikkje kan seiast om dei litt elder...... Men den er fortsatt litt kresen på kva kjerne du har og kva utave av w-e som er kompilert inn. Edit: Dette er min erfaring med driverane. Ibm t41 og slack 9.0/current. Endret 27. august 2004 av Mr.Elendig Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Windowsdriver+ndiswrapper er ikke opensource løsning, - dessuten så er iwp2100 driveren mye mer funksjonell enn den andre løsningen -- GNUfan (AMDfan) syntes den var utrolig lett å installere. Som Mr.Elendig også sier. - Men jeg er så lat at jeg ikke gidder å prøve en gang. - Sier bare "en gang i fremtia" Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Ein av fordelane med iwp2100 drivaren konta ndiswrapper, er at den har wep støtte (ikkje wap sist eg såg etter) og støtte for senderstyrke/strømsparing/signalstyrke o.l. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå