Gå til innhold

Vifte til AMD Athlon 64 3500+?

hsvendse

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Samme kjøleren finner du hos Microplex.

Når det gjelder 92mm-vifter, har microplex også et utvalg av disse.

Et lite tips er at du finner en vifte som flytter like mye luft (angitt i CFM eller kubikkmeter/time) som en tilsvarende kjøleløsning gjør. 92mm-vifter flytter generelt sett mer luft enn mindre vifter, så her kan du redusere mye støy og samtidig få en god kjøling ;)

Sveinl.

Lenke til kommentar

Jeg har teorien i boks fra socketA-arkitekturen og har peiling på den fronten.

Dessverre har jeg ikke peiling på S939-kjøleribber og hvilke område (min/maks)luftmengder disse generelt sett krever.

Først når du får greie på dette, er det trygt å bestille vifte. Og da kan du bestille den vifta som flytter mest luft og som samtidig er mest stille. Støy er et relativt begrep men jeg mener personlig at man må under 25 dB for at det ikke skal bli sjenerende.

Jeg regner med at du har boxed-kjøleribbe/vifte på din 3500+? Jeg har nøyaktig samme prosessoren og vifta mi hører jeg ikke.

Skal du bytte kjøling, finn ut hvor mye den boxed-vifta flytter av luft og baser deg på dette. Gjerne ta i litt ekstra for å være sikker.

Edit: Jeg tror kanskje denne eller denne er å foretrekke. Disse viftene har hvertfall potensiale til å flytte nok luft, så slipper du å gjøre et bom-kjøp. Disse er regulerbar og du kan stille hastigheten etter temperaturen på prosessoren. Hvis de kjøler godt nok på laveste turtall, er disse også de stilleste viftene.

Sveinl.

Endret av Sveinl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...