Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Svake signaler på trådløst nettverk

Anbefalte innlegg

Har montert opp en 3com 802.11g wlan gateway og bruker 3com usb adapter på den pcen som skal kobles opp mot nettverket.

Gatewayen står på loftet og pcen som skal kobles opp mot den er i kjelleren..

Signalet er for lavt for pcen i kjeller, slik at den ikke klarer å koble seg opp mot nettverket.

Hva er den beste løsningen for å få dette nette til å fungere?

Sitter og tenker på kabel, men da blir det vel rundt 50meter med kabling og det vil ikke se så fint ut... :hmm:

Etter som jeg forstod etter og ha lest guiden her på HW om WLan kunne jeg bruke

en ny gateway for å forsterke signalet?

Hvis dette stemmer kan jeg bruke en annen type gateway enn den jeg har fra før

av så lenge den har 802.11g standaren?

Første gang jeg prøver meg på trådløst nettverk :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så denne Asus SpaceLink WLAN AP/bridge 11 Mbps 802.11b vil forsterke signalen mine?

Trenger denne en form for installasjon eller er det bare å sette den for eksempel

i første etasje og den kobler seg opp og alt sånn selv?

En ting til... denne kjører jo på 802.11b ikke "g", finnes det brigder i 52Mbit(802.11g)?

Har det ingen betydning at den ikke kjører på samme WLAN standaren?

Lenke til kommentar
Så denne Asus SpaceLink WLAN AP/bridge 11 Mbps 802.11b vil forsterke signalen mine?

Trenger denne en form for installasjon eller er det bare å sette den for eksempel

i første etasje og den kobler seg opp og alt sånn selv?

En ting til... denne kjører jo på 802.11b ikke "g", finnes det brigder i 52Mbit(802.11g)?

Har det ingen betydning at den ikke kjører på samme WLAN standaren?

Vil vel ikke akkurat anbefale akkurat den der. Tok bare en på måfå fra Google for å illustrere hva du skal kikke etter.

-KJ

Lenke til kommentar

Trokke det er lov med saa mye effekt i Norge, trodde den skulle ligge rundt 14-16dbm eller noe slikt(?), du kan sikker bruke den 1w, men da skal du ha en lang kabel og en antenne som har vanvittig lite effekt for at det skal vere lovling (rett meg om jeg tar helt feil...)

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar

Gatewayen må stå på loftet for der er modemet til adls koblet opp...

Men hvilken brigde hville folk anbefalt?

Har et lite signal nede i kjelleren så tror det ikke skal så alt for mye for å forsterke signalene.

Signalet kommer opp i 30% men er veldig ustabilt, det er derfor jeg ikke klarer å koble maskinen i kjelleren opp.

(Tror det er liten vits i å lage en antenne, er ikke akkurat pengene det står om.

Bare det ikke blir alt for dyrt, for da bruker jeg bare kabel. :p )

Lenke til kommentar
Gatewayen må stå på loftet for der er modemet til adls koblet opp...

Men hvilken brigde hville folk anbefalt?

Har et lite signal nede i kjelleren så tror det ikke skal så alt for mye for å forsterke signalene.

Signalet kommer opp i 30% men er veldig ustabilt, det er derfor jeg ikke klarer å koble maskinen i kjelleren opp.

(Tror det er liten vits i å lage en antenne, er ikke akkurat pengene det står om.

Bare det ikke blir alt for dyrt, for da bruker jeg bare kabel. :p )

Det han mente var nok å strekke kabel fra modemet til AP'et du har fra før av (altså strekke kabel en etasje ned). Eller kjører du modem og AP i et? :) Det blir forøvrig sikkert ikke stygt å strekke kabel ned så lenge du legger den skikkelig inntil vegger og slikt.

Lenke til kommentar

Jepp akurat det jeg tenkte paa ja (kom sikkert ikke saa godt frem?).

...Men som du nevner, hvis AP og modem eventuelt kjorer i ett saa er det ikke rart alt er plassert paa en plass.

Uansett hvis det er to enheter, saa skal det ikke vere noe problem aa strekke en kabel fra modemet og ned en etasje og plassere GW der istedenfor, sparer jo penger isteden for aa kjope et AP, men men...

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...