Tdale Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Jeg ser det er to måter å koble strøm til den nye SATA disken i min søsters nye PC, som jeg skrur sammen. Har det noen betydning hvilken jeg bruker? Lurer også på om det er en god ide å bruke en IDE kabel til CD-brenner og en til CD-spilleren, og kjøre begge som master, i stedet for å bruke en kabel til begge. Maskinen har disse to CD-spillerne, samt den ene SATA disken. Lenge siden jeg har satt i en AMD prosessor, så kanskje noen kan forsikre meg om at det skal være ganske hardt å lukke ned igjen armen etter at prosessoren er satt i...Lurte en stund på at jeg ødela noe..men det virket som det skulle være såpass hardt. Tommy Lenke til kommentar
Dazem Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 (endret) du bruker bare den du har behov for å bruke!! hvis du bare ha molex (gamle typen kontakt) på strømforsyningen så kan du likegodt bruke den istedet for å kjøpe nytt!! EDIT: du kan godt ha det systemet der du har begge som master på hver ide kontakt IDE 1 og IDE 2 =) ikke noe problem det egentlig skal være sånn at spennet er ganske stivt å presse ned.. helt vanlig.. bare pass på at du ikke monterer kjøleren skjevt når du presser ned klipsene.. for da kan du faktisk ødelegge kjernen på prosessoren.. men det går som regel fint.. bare du har det i baktanke Endret 26. august 2004 av Dazem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå