Gå til innhold

Halflife 2 utsatt igjen


Anbefalte innlegg

[iC,27/08/2004 : 15:17]Hvis bare Valve ikke hadde vært så tjukk i huet, og trang i rævva, så at de kunne fått ut finger'n for leeeenge siden! :nei:

Jeg kan formelig smake av disse ordene at du har lang erfaring i spillbransjen, eller hva? Jeg mener, det er jo klart inside-informasjon du sitter på, slik som at du f.eks. vet at Valve sine utviklere er tjukke i huet og så videre?

 

...

 

Jeg på min side er glad for at noen vil satse enorme pengesummer på et høyprofilspill som Half-Life 2, med et ønske om å glede spillere verden over. En viss porsjon respekt ville vært på sin plass.

 

Det som derimot ville vært temmelig tåpelig, ville vært om Valve bestemte seg for å gi ut et uferdig spill, slik alle disse som maser hele tiden tydeligvis vil.

Dette minner meg svært mye om staten Norge med sløsing av tid og penger. litt off topic men.. :thumbdown:

Kom på det jeg også, når du sa det! :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
[iC,27/08/2004 : 16:33] Men da må de jo ikke love alt mulig i hytt og pin! Lærer de ikke?

Så vidt meg bekjent har Valve ikke lovet noe som helst på lang tid. Hva snakker du om her?

 

Utsettelser og endringer er dessuten en del av hverdagen overalt i IT-bransjen. Ingen ting å ta på vei for.

IT Bransjen? Jobber selv i IT-bransjen, og her har vi deadlines. Punktum finale.. Prosjekter kan skli ut ja, men HL2 minner om den norske stat. Dette blir for dumt.. Det finnes grenser.. Tror de har litt å lære når det gjelder planlegging. Håper de har lært av denne tabben.

Lenke til kommentar

Jodda, men så snakker vi ikke akkurat om noe som nødvendigvis vil lide økonomisk av en utsettelse. Jeg er selvfølgelig enig i at det finnes klokere måter å håndtere "estimater" på enn Valve har demonstrert, men enkelte her virker som de tror de på en måte har "rett på" spillet, og at Valve følgelig er "teite"/inkompetente når de utsetter det.

 

Naturligvis har man deadlines i bransjen, men tids- og kostnadsestimering er et av de vanskeligste emnene å håndtere like fullt. Kanskje til og med spesielt mye i spillbransjen.

Lenke til kommentar

Greit nok at uforutsette hendelser kan komme, og ting kan komme i veien som forsinker spelet, men då må dei ikkje komme med uttalelser om at "Det kjem i sommer" "Det kjem i August"...alt er jo berre tull. Dei kunne hatt ein pressemelding elns. der dei sa "Det er umulig å sei på dette tidspunkt når spelet er ferdig".

Lenke til kommentar

Selv om prosjekter er enorme betyr ikke det at de ikke kan nå estimatene. Min far har akkurat blitt ferdig med et prosjekt for elkem. Dette er litt off topic, men det er et godt eksempel. det gikk over flere år og er verdt 3 mrd norske kr. De klarte å bli ferdig til riktig tid og brukte ikke et øre mer enn budsjettert. Her er det mange som har mye å lære... Også spillbransjen..

Lenke til kommentar
Greit nok at uforutsette hendelser kan komme, og ting kan komme i veien som forsinker spelet, men då må dei ikkje komme med uttalelser om at "Det kjem i sommer" "Det kjem i August"...alt er jo berre tull. Dei kunne hatt ein pressemelding elns. der dei sa "Det er umulig å sei på dette tidspunkt når spelet er ferdig".

Akkurat!!! Et meget viktig poeng.. Og slike problemer som kan inntreffe skal regnes med i planleggingen!!! Det virker som om de ikke har lært dette.. Er det en gjeng med programmerere fra gutterommet dette som har rotta seg sammen for å stifte et selskap? Burde ha ansatt prosjektledere og økonomer med utdannelse og erfaring..

 

Beklager evt. skriveleif. tastaturet på coop pc'n lagger...

Endret av skille22
Lenke til kommentar

Greit, dere ville hatt et poeng, hvis ikke det var for at Valve aldri har sagt at spillet skulle komme i sommer. De har, så vidt jeg har fått med meg, uttalt seg med ord som "vi satser på" og "målet er at" - noe som er radikalt forskjellig fra "spillet kommer da."

 

Videre skal vi ikke glemme at Valve trenger å holde interessen oppe inntil spillet er ferdig. Stadige rykter om utsettelser og annet sørger i alle fall for det. Hadde de derimot måttet forholde seg til en milliardavtale ovenfor et annet firma, kan det tenkes de ville estimert helt annerledes.

 

Men det forundrer meg å se hvordan folk hisser seg opp over en ikke-sak.

Lenke til kommentar
Greit nok at uforutsette hendelser kan komme, og ting kan komme i veien som forsinker spelet, men då må dei ikkje komme med uttalelser om at "Det kjem i sommer" "Det kjem i August"...alt er jo berre tull. Dei kunne hatt ein pressemelding elns. der dei sa "Det er umulig å sei på dette tidspunkt når spelet er ferdig".

To ting jeg vil bemerke:

 

Når de mener sommer, så legger de den amerikanske sommeren til grunn, som varer helt til slutten av september. Ergo er den uttalelsen ikke tull.

 

Valve har heller aldri sagt at spillet kommer ut i august. Derimot har de sagt at de satser på at spillet blir ferdig utviklet i august. Det er fortsatt et par dager igjen av august måned.

Lenke til kommentar

Det har ikke blitt bekreftet fra Valve eller Vivdendi AFAIK at spillet faktisk kommer 1.11 da, så sjangsene for at det bare var et PR-stunt fra EBGames sin side er der. De har sikkert fått inn en del tusen forhåndsbestillinger nå, med tanke på i hvor mange medier dette har vært i alt ;)

Lenke til kommentar
Det har ikke blitt bekreftet fra Valve eller Vivdendi AFAIK at spillet faktisk kommer 1.11 da, så sjangsene for at det bare var et PR-stunt fra EBGames sin side er der. De har sikkert fått inn en del tusen forhåndsbestillinger nå, med tanke på i hvor mange medier dette har vært i alt ;)

Helt korrekt.. Valve bekrefter bare utsettelser.. :thumbdown:

Endret av skille22
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...